Maika Startet 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2018 Jeg har kjøpt et solcellepanel til (Victron BlueSolar). Det har for korte ledninger, og jeg vil ikke skjøte kabelen, (i hvert fall ikke ute). Jeg regnet med at jeg kunne åpne koblingsboksen for å montere lengre ledninger, men den ser helt forseglet ut. Noen som vet om det ikke stemmer? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Mulig det kan gjøres men jeg tenker at den overgangen fra tynne ledere fra ‘cellene’ til feit kabel ville jeg ikke klønt med om det ikke er åpenbart hvordan det gjøres. Ikke problem å lodde ledninger og har krympestrømpe m lim over. Holder i massevis. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 25.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Ja, sikkert ikke vanskelig for de som kan det, men det kan ikke jeg desverre og tviler på at jeg rekker å lære meg det godt nok før vi skal avgårde. Tipper jeg får lage en gjennomføring nærme panelet og lage en simpel skjøt inne. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Alternativt setter du en liten, vanntett boks tett på den første, og skjøter inne i denne. Fyll deretter boksen med epoxy, PlastiDip, smeltelim eller noe annet som holder koblingene dine tørre og beskyttet uansett hva som måtte skje. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.