ne.andersson Startet 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2018 Hei, For noen dager siden så var jeg ute på en kort seiltur, på vei inn til land når jeg startet motoren så fusket turtelleren noe/litt og når jeg kom til land så feilsøket jeg litt og fant ut at jeg ikke hadde så god kontakt med pluss frem fra punkt 1 og opp til 30 på tenningslåsen. I kveld var jeg i båten og fikset denne litt dårlige kontakten med pluss og den gir nå perfekt kontakt MEN når jeg nå startet motoren så uler og lyser plutselig oljetrykksalarmen så snart jeg startet motoren hva kan være grunnen til dette? Jeg har sjekke mengden olje og jeg har sjekket at alarmen slutter å ule så snart jeg kobler fra kabelen fra sensor (markert med blå pil) Kan det være sånn at sensoren har gått i stykker? Er det da sånn at den automatisk gir fra seg en slik lyd? Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 25.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 (redigert) En ting til, kan det faktisk være sånn at jeg ikke har noe oljetrykk? Hvordan kan jeg sjekke dette i så fall og hva ville vært grunnen? Redigert 25.Mai.2018 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjettingkasse Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Sensoren kan gå i stykker ja. Bor du tilfeldigvis i Oslo så har jeg et manometer du kan låne. Da får du sjekket oljetrykket nøyaktig. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 26.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2018 NicolaiE skrev for 7 timer siden: Sensoren kan gå i stykker ja. Bor du tilfeldigvis i Oslo så har jeg et manometer du kan låne. Da får du sjekket oljetrykket nøyaktig. Takk, skal kjøpe ny sensor på lasa og teste, om ikke så låner jeg gjerne for en kontroll. ? Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 27.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2018 Da er det konkludert null oljetrykk med manometer (takk for lånet NicolaiE ?). Hva kan være grunnen til plutselig null i oljetrykk? Og ikke minst har googlet rundt litt og finner ingen steder noe info om hvor oljepumpen sitter på maskinen min, er den integrert i blokket? Noen som vet hvor jeg kan starte? PS. Om dette er for dyrt eller komplisert så dropper jeg det bare da jeg får inn en ny D1-30 i den om 3-4 uker, synd bare nå som det er finvær. ☀️ Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 27.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2018 Om oljetrykket er heilt nede på null og ingenting, og du med sikkerhet kan sei at der er ei rimelig oljemengde i motoren, so er oljepumpa eller sugerøret sannsynlig årsak. Kor finn ein so oljepumpa i ein motor? Vanligvis er den plassert slik at motoren må ut, og bunnpanna av, so er tilkomsten grei. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 27.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2018 Dinamo skrev for 4 timer siden: Om oljetrykket er heilt nede på null og ingenting, og du med sikkerhet kan sei at der er ei rimelig oljemengde i motoren, so er oljepumpa eller sugerøret sannsynlig årsak. Kor finn ein so oljepumpa i ein motor? Vanligvis er den plassert slik at motoren må ut, og bunnpanna av, so er tilkomsten grei. Dette konkluderer at båten får stå frem til at jeg får i ny motor. Alt for mye/tung jobb for meg å fikse alene dessverre ? Takk for hjelpen, utrolig så mye hyggelig folk her på Båtplassen ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.