Nordkapp-king Startet 25.Mai.2018 Del på Facebook Startet 25.Mai.2018 Hei. Har en Evinrude e-tec 200 ho med Evinrude Icon Pro instrumenter (analoge med digitalt display i bunn). Jeg forstår meg på det meste av hva jeg kan lese av her, men sliter litt med å forstå drivstofføkonomien. Den visningen som antas mest relevant er "LPK". Så kommer spørsmålet; hva står "LPK" for? Har stilt inn enheter til å vise avstand i nautisk mil og fart i knop. Mine to teorier er: 1. Liter per KM (litt underlig siden innstilling er på nautisk mil) 2. Liter per knot - hvor tanken min da er at dette viser liter per nautisk mil (litt underlig at det da ikke står "LPM / LPNM") For ordens skyld kan jeg nevne at forbruket per km/NM (avhengig av hva dette egentlig viser) er 1,4-1,5 på marsjfart (3000-4500 RPM). Båten er en Nordkapp 650 Noblesse. Noen som vet hva "LPK" står for? Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 25.Mai.2018 Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Du nevnte ikke hva marsjfart er på. Denne motoren bruker vel 70-75 ltr/t ved maks effekt. Dersom en antar ca 40 ltr/t ved marsjfart, stemmer tallene dine med ltr/nautisk mil dersom marsjfarten din er ca 25 - 30 knop. Kan ikke tenke meg det er ltr/km. Sitér dette innlegget Link to post
Pekan Svart 25.Mai.2018 Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Høres ut som l/nm, på min Jeanneau 7.5DCmed samme 200ho går det 1.6-1.7l/nm i marsjfart 25 knop ca. Holder ca samme l/nm over et stort område, fra 22-30 sikkert. Sitér dette innlegget Link to post
Nordkapp-king Svart 26.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2018 Marsjfart (3000-4500 rpm) er 25-34 knop. Veldig lite endring i LPK i dette området, ligger mellom 1,4 og 1,5. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.