Jump to content

Edit History

bc45

bc45

Jeg besiktiget og kjøpte en Jeanneau SUN 2500 for noen få uker siden mens den fortsatt sto på land i opplag. Båten sto på senkekjølen og på de to rorbladene. Vi hentet båten i går og det viste seg at båten var svært tung på rorkulten. Den er så tung at det er vanskelig å finstyre f.eks. inn til bryggeplass og at man fort blir sliten. Båten er en 2008 mod, så mulig at det bør byttes noen slitedeler. Noen som vet om hva som kan være galt og om det eventuelt er en stor jobb å fikse på?

 

Hvis en reperasjon blir svært kostbar er ikke dette en båt jeg ønsker å beholde, fordi den tunge styringen tar bort mye av kosen med seilingen. Kan dette være god nok grunn til å heve kjøpet, da selger ikke informerte om dette da jeg besiktiget båten?

bc45

bc45

Jeg besiktiget og kjøpte en Jeanneau SUN 2500 for noen få uker siden mens den fortsatt sto på land i opplag. Båten sto på senkekjølen og på de to rorbladene. Vi hentet båten i går og det viste seg at båten var svært tung på rorkulten. Den er så tung at det er vanskelig å finstyre f.eks. inn til bryggeplass. Båten er en 2008 mod, så mulig at det bør byttes noen slitedeler. Noen som vet om hva som kan være galt og om det eventuelt er en stor jobb å fikse på?

 

Hvis en reperasjon blir svært kostbar er ikke dette en båt jeg ønsker å beholde, fordi den tunge styringen tar bort mye av kosen med seilingen. Kan dette være god nok grunn til å heve kjøpet, da selger ikke informerte om dette da jeg besiktiget båten?



×
×
  • Create New...