Jump to content

Edit History

Sportswagoneer

Sportswagoneer

Jeg skal montere en ekstra dobbel avlaster (Spinlock ASX) på hyttetaket til min Hanse 320. Det står bare 2 på BB side så det er god plass til 2 til på den innstøpte aluminiumsplaten. Alu-platen er oppgitt til 10x200x200. Regner med at det betyr 10mm tykkelse.

Jeg ser at basisoppskriften for dette er å borre opp og gjenge et M6 hull i alu-platen - men jeg har ikke særlig erfaring med bruk av gjengetapp i nyere tid. Ser dog at de har utstyr på Biltema.

spørsmålene er derfor:

- Er det forsvarlig å bruke syrefaste plateskruer (karosseriskruer) i stedet for å gjenge til maskinskruer?

- Hvis ikke: Kan noen beskrive i litt detalj fremgangsmåte for å gjenge opp en slik montering? (Bordimensjon, bruk av skjærepasta, bruk av sikaflex ell. til å tette ved innskruing, gode tips osv.)

På forhånd tusen takk!

Sportswagoneer

Sportswagoneer

Jeg skal montere en ekstra dobbel avlaster (Spinlock ASX) på hyttetaket til min Hanse 320. Det står bare 2 på BB side så det er god plass til 2 til på den innstøpte aluminiumsplaten.

Jeg ser at basisoppskriften for dette er å borre opp og gjenge et M6 hull i alu-platen - men jeg har ikke særlig erfaring med bruk av gjengetapp i nyere tid. Ser dog at de har utstyr på Biltema.

spørsmålene er derfor:

- Er det forsvarlig å bruke syrefaste plateskruer (karosseriskruer) i stedet for å gjenge til maskinskruer?

- Hvis ikke: Kan noen beskrive i litt detalj fremgangsmåte for å gjenge opp en slik montering? (Bordimensjon, bruk av skjærepasta, bruk av sikaflex ell. til å tette ved innskruing, gode tips osv.)

På forhånd tusen takk!

• Create New...