Capt.Yorgoz Startet 26.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2018 Har denne AQ130 motert i en Coronet 17runaboat med 280drev. Den ble delvis overhalt for et par år siden med nye stempelringer. Honing i sylindre delvis ny starter, ny brukt topp og nye veivlager. Oljen er blank og fin etter en kort sesong på sjøen i fjor. Startet opp 2 ganger i vinter etter den ble konservert med frostveske i kjølesystem. Latmannsarm på veivakslingen fungerer ikke da den står fullstendig bom fast. Jobber nattevakter i helga så har ikke fått tid til å se på det, men forsøkte å løsne i dag etter 3 dager med wd40 i sylindre. Noen som har opplevd det samme? Jeg tenker kanskje startmotor kan ha rusta fast i halvposisjon evt. inngående aksling på drev... ? Hjelp meg å tenke.. Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 27.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2018 Starteren var ikke synderen i hvertfall. Løsnet denne før jobb. Da gjenstår det drev, kanskje? Mener dere ingenting om dette? Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 «Startet opp 2 ganger i vinter etter den ble konservert med frostveske i kjølesystem.» Hvordan ble den kjølt under start? Ble den konservert igjen etterpå? Om den ble kjølt med vann under trykk, kan det trenge inn gjennom eksosventil etter stopp. Har du sett inni sylinderne? Ville begynt der. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.