Jump to content

Dekksluke vanntett aluminium

Timmeeh

Recommended Posts

Har en luke til propellen på båten min. Det er et rør på ca 4-5" med vanntett lokk på, som er under dekksnivå. Dekket er i alu, og det er en lukekarm på 15cm høyde. 20x20cm kanskje. Den er sånn passelig i veien, men antar karmene er der pga den har vært fiskerireg før. 

https://webshop.bmbutikken.no/products/stpt-aluminium-inspeksjon-luke-6

skulle hatt det slett, men fortsatt trygt. Er det noen som har tips? Er jo ikke ofte en har oppe denne. Kan det være liksågreit å lage ei plate med gummipakning man bolter fast? Denne luka var nokså dyr......

Fant et her. Men tror det blir en grei løsning det. Ror og dieseltank ligger bak på den opphøyningen der, så lite å gjøre med det. Men det skal gå greit. 

Synes "mesanhuset" er litt bortkastet da. Her er bare hulrom og den er bare i veien. På sikt kunne jeg tenkt meg å fjerna det helt og flytta mesanen litt opp og bak, kun med alu rør for å få litt mer plass på hekken.

IMG_4896.PNG

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...