Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Det er riktig med oljeteykk. Jeg oppgraderte mine gear. Lavt oljetrykk på ene. 

 

Oljetrykk leses av på evc instrumentet. Skal ligge over 1200på tomgamg og 1600 på marsj om jeg husker rett. Er oljetrykket rett er alt ok. Er det lavt så fegn med 250-300’ for oppgatderte drev totalt. 

 

 

for lavt oljetrykk gir brente kløtsjer og havari

 

IPS500 går det relativt få av på NordWester i hvertfall. De fleste valgte 600 med mer trøkk. Prisforskjellen var relativ liten. Utover det er ips systemet det samme, bare motorene som er forskjellige 500 har 370 600har 435. 

 

Vedlikehold på ips er enkelt. Bytt olje, okjefilter og anoder. 

Og sett på rope cutter mellom propellene. Det beskytter mot lekkasje om du får tau i de. Får du tau i propellene må du opp og sjekke at alt er ok, gjerne trykkteste også. 

 

Jeg hadde ikke nølt med å kjøpe ips igjen. 

 

 

ellers bare å spørre ?

Bitteliten

Bitteliten

Det er riktig med oljeteykk. Jeg oppgraderte mine gear. Lavt oljetrykk på ene. 

 

Oljetrykk leses av på evc instrumentet. Skal ligge over 1200på tomgamg og 1600 på marsj om jeg husker rett

 

 

for lavt oljetrykk gir brente kløtsjer og havari

 

IPS500 går det relativt få av på NordWester i hvertfall. De fleste valgte 600 med mer trøkk. Prisforskjellen var relativ liten. 

ellers bare å spørre ?

Bitteliten

Bitteliten

Det er riktig med oljeteykk. Jeg oppgraderte mine gear. Lavt oljetrykk på ene. 

 

Oljetrykk leses av på evc instrumentet. Skal ligge over 1200på tomgamg og 1600 på marsj om jeg husker rett

 

 

for lavt oljetrykk gir brente kløtsjer og havari

 

ellers bare å spørre ?



×
×
  • Create New...