Jump to content

Edit History

Nord West 420

Nord West 420

22 minutes ago, -morten- said:

Hadde jeg hatt båt i denne størrelsen ville jeg installert HPU og hatt hydrauliske thrøstere i kombinasjon med faste aksler. ev. ZF, pod.

Uansett hva man velger tror jeg man blir fornøyd. Vedlikehold er essensielt på IPS. og selvsakt gjelder det alle drivlinjer. Det koster å drifte og vedlikeholde alt til en hver tid 100%

Ja hvor mye koster hydrauliske thrustere ift. vedlikeholdet på IPS? Hvor mye mer støy vil du akseptere fra akslinger? Hvor mye mindre plass vil du ha siden du har valgt så stor båt? osv.   Går utifra at du ser fordelen med liten båt med stor plass?  Man får plass "over alt" og allikevel har man tre kabiner, to bad og svært lite støy. Hvor stor kostnadsbesparelse har du regnet ut i ditt regnestykke som innebærer lavere toppfart og høyere dieselforbruk for en 3 kabiners båt?   

Stadig flere profesjonelle aktører velger nå IPS eller tilsvarende systemer. Rett og slett fordi det har sine sterke fordeler. 

Nord West 420

Nord West 420

8 minutes ago, -morten- said:

Hadde jeg hatt båt i denne størrelsen ville jeg installert HPU og hatt hydrauliske thrøstere i kombinasjon med faste aksler. ev. ZF, pod.

Uansett hva man velger tror jeg man blir fornøyd. Vedlikehold er essensielt på IPS. og selvsakt gjelder det alle drivlinjer. Det koster å drifte og vedlikeholde alt til en hver tid 100%

Ja hvor mye koster hydrauliske thrustere ift. vedlikeholdet på IPS? Hvor mye mer støy vil du akseptere fra akslinger? Hvor mye mindre plass vil du ha siden du har valgt så stor båt? osv.   Går utifra at du ser fordelen med liten båt med stor plass?  Man får plass "over alt" og allikevel har man tre kabiner, to bad og svært lite støy. Hvor stor kostnadsbesparelse har du regnet ut i ditt regnestykke som innebærer lavere toppfart og høyere dieselforbruk for en 3 kabiners båt? 



×
×
  • Create New...