Jump to content

Edit History

Sequoia

Sequoia

Mine små erfaringer med IPS...

Har IPS-500 på 13,4 meter LOA. Den går helt fint sidelengs opp i mot 20+ m/s vind. Ikke behov for baugpropell. Trenger ikke engang sette systemet i HI-mode.

Men jeg måtte også ha båten opp en tur etter å ha kjørt over en blåse i begynnelsen av hummersesongen i fjor. Fikk vann i den ene poden. Installerte rope cutters etter dette, men ser jo av bildene over at det ikke hjelper mot hva som helst.

Har også på tidligere båt fått ålegress i duoproppene med vann i begge drev. Blir fort litt styr av sånt. Den gangen hadde jeg gress både mellom propellene og på innsiden av den innerste propellen. 

Sequoia

Sequoia

Mine små erfaringer med IPS...

Har IPS-500 på 13,4 meter LOA. Den går helt fint sidelengs opp i mot 20+ m/s vind. Ikke behov for baugpropell. Trenger ikke engang sette systemet i HI-mode.

Men jeg måtte også ha båten opp en tur etter å ha kjørt over en blåse i begynnelsen av hummersesongen i fjor. Fikk vann i den ene poden. Installerte rope cutters etter dette, men ser jo av bildene over at det ikke hjelper mot hva som helst.

Har også på tidligere båt fått ålegress i duoproppene med vann i begge drev. Blir fort litt styr av sånt.

• Create New...