hawthorne Startet 27.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2018 Har en Askeladden C75 med et irriterende problem. Overfyllingsbeskyttelsen på bensinpumpen «klikker» ekstremt lett. Fylte et par hundre liter i dag, og det tok en evighet som vanlig. Noen som har vært borte i lignede på denne (eller andre) båter? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 27.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2018 Sjekket at luftingen av tanken ligger uten vannlås etc? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 27.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2018 Har C76 som jeg fylte på 150 liter idag. Slet litt med klikkingen idag jeg også, helt til jeg fant ut at jeg måtte stikke tuten enda lengre inn. Må putte hele hendelen så langt inn som mulig, da går det fint! Sitér dette innlegget Link to post
Egor Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Har opplevd samme problem med min Z8 (diesel). Det går greit med 9-10 liter først så begynner det å skumme og klikke. 2 av 3 siste forsøk var slike. Kan det være problem med pistolen(e)? Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Det er for lite fall på slangen fra påfyllingshullet og ned til tanken, på nyere utgaver har de flyttet påfyllingen fra akter til opp på rekka. Du kan bøye deg ned i kjelleren under luka til kalesjen og forsikkre deg om at påfyllingslangen ligger med fall hele veien, på min så hadde den seget ned under tanktoppen og da ble det som en vannlås. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Grunnen til at påfyllingen er flyttet er fordi nordlendingene var dritforbanna med løsningen med fylling litt nedpå siden. Grunnen for det var at de fylte mye med kanner siden mange bor på øyer og diverse der, dermed var det verre/tyngre å fylle opp når hullet var lengre nede, så det ble flyttet opp ? Jeg har mitt nede selv om båten bare er litt over et år, men som sagt over, så fungerer det helt fint når du putter pistolen helt inn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.