Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Ser ifølge VM-manualen (bilde lengre opp her) at man kan bruke et annet låseverktøy enn det på startkransen (verktøy T), så slipper man å ta ut startmotoren (går jeg ut fra).

Dette står også nevnt under kapitlet for demontering av reimhjul/demper (se bildet under).

Man bruker det verktøyet (benevnt AD) som brukes for å holde motoren i TDC (top dead center) stilling, via et hull i svinghjulskåpa.

Formoder at dette tåler 600 Nm siden det står i manualen da...

Men litt pussig at det står at man først må finne TDC med det verktøyet/klokka man putter ned i injektorhullet på sylinder nr 1 (benevnt AC).  Det kan da ikke være så vanskelig å tørne motoren rundt for å finne hullet hvor AD passer, så det er nok bare en forvansking av jobben tipper jeg. Evt. er det veldig nøye, men det er jo vanskelig å si før man har prøvd.

 

md704tool1.jpg

 

md704tool3.jpg

 

md704tool4.jpg

Teerex

Teerex

Ser ifølge VM-manualen (bilde lengre opp her) at man kan bruke et annet låseverktøy enn det på startkransen (verktøy T), så slipper man å ta ut startmotoren (går jeg ut fra).

Dette står også nevnt under kapitlet for demontering av reimhjul/demper (se bildet under).

Man bruker det verktøyet (benevnt AD) som brukes for å holde motoren i TDC (top dead center) stilling, via et hull i svinghjulskåpa.

Formoder at dette tåler 600 Nm siden det står i manualen da...

Men litt pussig at det også står at man må finne TDC med det verktøyet/klokka man putter ned i injektorhullet på sylinder nr 1 (benevnt AC).  Det kan da ikke være så vanskelig å tørne motoren rundt for å finne ut hvor AD passer, så det er nok bare en forvansking av jobben tipper jeg. Evt. er det veldig nøye, men det er jo vanskelig å si før man har prøvd.

 

md704tool1.jpg

 

md704tool3.jpg

 

md704tool4.jpg

Teerex

Teerex

Ser ifølge VM-manualen (bilde lengre opp her) at man kan bruke et annet låseverktøy enn det på startkransen (verktøy T), så slipper man å ta ut startmotoren (går jeg ut fra).

Dette står også nevnt under kapitlet for demontering av reimhjul/demper (se bildet under).

Man bruker det verktøyet (benevnt AD) som brukes for å holde motoren i TDC (top dead center) stilling, via et hull i svinghjulskåpa.

Formoder at dette tåler 600 Nm siden det står i manualen da...

Men litt pussig at det også står at man må finne TDC med det verktøyet/klokka man putter ned i injektorhullet på sylinder nr 1 (benevnt AC).  Det kan da ikke være så vanskelig å tørne motoren rundt for å finne ut hvor AD passer, så det er nok bare en forvansking av jobben tipper jeg. Evt. er det veldig nøye, men det er jo vanskelig å si før man har prøvd.

 

md704tool1.jpg

 

 

 

md704tool3.jpg

md704tool4.jpg

Teerex

Teerex

Ser ifølge VM-manualen (bilde lengre opp her) at man kan bruke et annet låseverktøy enn det på startkransen (verktøy T), så slipper man å ta ut startmotoren (går jeg ut fra).

Dette står også nevnt under kapitlet for demontering av reimhjul/demper (se bildet under).

Man bruker det verktøyet (benevnt AD) som brukes for å holde motoren i TDC (top dead center) stilling, via et hull i svinghjulskåpa.

Formoder at dette tåler 600 Nm siden det står i manualen da...

Men litt pussig at det også står at man må finne TDC med det verktøyet/klokka man putter ned i injektorhullet på sylinder nr 1 (benevnt AC).  Det kan da ikke være så vanskelig å tørne motoren rundt for å finne ut hvor AD passer, så det er nok bare en forvansking av jobben tipper jeg.

 

md704tool1.jpg

md704tool3.jpg

Teerex

Teerex

Ser ifølge VM-manualen (bilde lengre opp her) at man kan bruke et annet låseverktøy enn det på startkransen (verktøy T), så slipper man å ta ut startmotoren. Det står også nevnt under kapitlet for demontering av reimhjul/demper (se bildet under).

Man bruker det verktøyet (benevnt AD) som brukes for å holde motoren i TDC (top dead center) stilling, via et hull i svinghjulskåpa.

Formoder at dette tåler 600 Nm siden det står i manualen da...

Men litt pussig at det også står at man må finne TDC med det verktøyet/klokka man putter ned i injektorhullet på sylinder nr 1 (benevnt AC).  Det kan da ikke være så vanskelig å tørne motoren rundt for å finne ut hvor AD passer, så det er nok bare en forvansking av jobben tipper jeg.

 

md704tool1.jpg

md704tool3.jpg

Teerex

Teerex

Ser ifølge VM-manualen (bilde lengre opp her) at man kan bruke et annet låseverktøy enn det på startkransen, så slipper man å ta ut startmotoren. Det står også nevnt under kapitlet for demontering av reimhjul/demper (se bildet under).

Man bruker det verktøyet (benevnt AD) som brukes for å holde motoren i TDC (top dead center) stilling, via et hull i svinghjulskåpa.

Formoder at dette tåler 600 Nm siden det står i manualen da...

Men litt pussig at det også står at man må finne TDC med det verktøyet/klokka man putter ned i injektorhullet på sylinder nr 1 (benevnt AC).  Det kan da ikke være så vanskelig å tørne motoren rundt for å finne ut hvor AD passer, så det er nok bare en forvansking av jobben tipper jeg.

 

md704tool1.jpg

md704tool3.jpg

Teerex

Teerex

Ser ifølge VM-manualen (bilde lengre opp her) at man kan bruke et annet låseverktøy enn det på startkransen, så slipper man å ta ut startmotoren. Det står også nevnt under kapitlet for demontering av reimhjul/demper (se bildet under).

Man bruker det verktøyet (benevnt AD) som brukes for å holde motoren i TDC (top dead center) stilling, via et hull i svinghjulskåpa.

Formoder at dette tåler 600 Nm siden det står i manualen da...

Men litt pussig at det også står at man må finne TDC med det verktøyet/klokka man putter ned i injektorhullet på sylinder nr 1 (benevnt AC). 

Det kan da ikke være så vanskelig å tørne motoren rundt for å finne ut hvor AD passer.

 

md704tool1.jpg

md704tool3.jpg



×
×
  • Create New...