sørlandet Startet 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2018 (redigert) hei Er det noen som kan komme med tips . har dobbel inst. d4 300. når jeg ligger på turtall ca 2800 kan begge maskinene øke med 300 omdreninger. Det virker som de jager . dette skjer også ved turtall på 1200. av og til er det bare den ene motoren som øker. Har også prøvd i neutral med tutall på 1200. , så øker de/jager Jeg kan så kjøre en periode uten noen problemer . Det kommer og går litt. Map sensor? potmeter ? kalibrering av spakene? Noen som kan hjelpe med tips? Redigert 28.Mai.2018 av sørlandet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Høres rart ut. Prøv å kalibrere spakene først og se om det hjelper hjelper ikke det tenker jeg du må ha mekaniker med Vodia diagnose ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Her snakker vi sikkert mye elektronikk og annet avansert utstyr - jeg kjenner ikke denne motoren. Men på helt generelt grunnlag - dieselmotorer med (for) tette dieselfiltre har en tendens til å jage på turtallet. Kjenner du tilstanden til filtrene? Er de skiftet i år/nylig? Sitér dette innlegget Link to post
sørlandet Svart 28.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Bytter hovedfilter og forfilter hvert år. Sitér dette innlegget Link to post
sørlandet Svart 28.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Er det noen som har en link eller fremgangsmåte til kalibrering ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2018 Det står i instruksjonsboka til motorene ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.