Jump to content

Edit History

Krimart

Krimart

4 hours ago, Mulligan said:

Et tips.

Kjernen skal grunnes,

Tja, det er i alle fall en fordel om man kan få epoxyen godt inn i slissene, men noe grunning ut over det kan da ikke være nødvendig.. eller?  Hadde dette vært på dekket- med slissene opp hadde det vært enkelt, litt verre nå når slissene vender ned/til siden, men vi får se. Planene er som sagt å skjære ut et panel på innsiden, fjerne gammelt skum, laminere inn to lag med karbonfiber mot ytterhud. Når dette er herdet, blande opp epoxy med fyllmasse til passende tyktflytende lim og smøre på. Jeg skal prøve å mette skummet med epoxy før jeg trøkker det på plass, men med fare for at det bare renner ut i bunnen. Mulig kapilærkreftene står den kjekke bi... Jeg har ikke bestemt meg om jeg skal bruke laminatflaket jeg skjærer bort eller ikke, mulig at jeg laminerer på nytt. Lurer også på å kjøpe en billig plastikk- badebåt eller noe jeg kan pumpe opp for å stemple fast skummet og laminat eller panel. Et alternativ er å prøve vakuum-bagging, men dette er som sagt ukjent terreng. Lurer litt på å lage noe hjemmesnekret med plastfilm, tape og støvsuger. Må i så fall ha en løsning så jeg ikke drar epoxy inn i støvsugeren... 

Krimart

Krimart

4 hours ago, Mulligan said:

Et tips.

Kjernen skal grunnes,

Tja, det er i alle fall en fordel om man kan få epoxyen godt inn i slissene, men noe grunning ut over det kan da ikke være nødvendig.. eller?  Hadde dette vært på dekket- med slissene opp hadde det vært enkelt, litt verre nå når slissene vender ned/til siden, men vi får se. Planene er som sagt å skjære ut et panel på innsiden, fjerne gammelt skum, laminere inn to lag med karbonfiber mot ytterhud. Når dette er herdet, blande opp epoxy med fyllmasse til passende tyktflytende lim og smøre på. Jeg skal prøve å mette skummet med epoxy før jeg trøkker det på plass, men med fare for at det bare renner ut i bunnen. Mulig kapilærkreftene står den kjekke bi... Jeg har ikke bestemt meg om jeg skal bruke laminatflaket jeg skjærer bort eller ikke, mulig at jeg laminerer på nytt. Lurer også på å kjøpe en billig plastikk- gummibåt eller noe jeg kan pumpe opp for å stemple fast skummet og laminat eller panel. 

• Create New...