Jump to content

Elektrisk feil/ gnister på Johnson 9.9/15 (video)

IleStein

Recommended Posts

Guttungen var ute å kjørte, og fikk plutselig motorstopp. Noe røykutvikling, og blir tauet til land. Tenker først det er overoppheting e.l. Når jeg sjekker, starter motoren helt fint, og går tilsynelatende som normalt.  Når jeg så tar av motordekselet ser jeg det gnistrer fra ene festet til "power pack" (se video.) Kan legge til at denne og coil ble byttet for 4 år siden.... Regner med det er noe kortslutning en eller annen plass i powerpacken...dårlig jording? Eller noe annet som kan være galt? 

Legger ved link til youtube video: https://youtu.be/oi7TRBReoXA

Redigert av IleStein (see edit history)

Takk for svar!

Oppdatering!

Det var dårlig jording som ga gnistring, løsnet og rengjorde og alt ser bra ut etterpå! 

Isolasjon ser bra ut, ingenting smeltet, skadet eller noe såvidt jeg kan se. Motor starter villig og går helt OK på tomgang, får ta meg en tur med full gass imorgen.

Spørsmålet er om noe kan ha tatt skade i motoren, i og med at den fikk motorstopp, eller kan jeg anta at alt funker som det skal når den tross alt starter og går greit?? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...