Paalpj
Da flere har spurt om bilder fra oppussingen, legger jeg de ut her.
Båten er en Draco 20DC, årstall ukjent.
Motor er en Mercruiser 1.7 Diesel 120hk 2007 mod.
Har ikke tatt bilde av alt underveis, men noe hvertfall :)
Oppussingen er gjort på meget stramt budsjett!
Det som er utført i år er :
MOTOR OG DREV :
- Bytte av Wastegate
- Bytte av olje og oljefilter
- bytte av begge diesel filter
- Total rens av kjølesystem og varmeveksler
- byttet kjølevæske
- Bytte alle anoder på motor og drev
- Bytte av impeller og pakninger
- sikker mye mer jeg ikke kommer på i farten.
BÅTEN:
Jeg skulle egentlig ikke gjøre så mye i år, men da forige eier ikke har utført noe service eller dokumentert noe samt ødelagt mange ting i båten ballet det på seg.
Det første som måtte fikses, var tilgangen til motoren. Det var komplett umulig å komme til slik det var.
Det ente med at jeg kappet større åpning i glassfiberluka og bygget helt nytt treverk som enkelt kan dras ut for enkel og god tilgang til motor :
Så var det døra til cabinen. Skinnesystemet var defekt og patenten var heller ikke så populær, så valgte å gjennbruke materialene og lage en ny dørløsning hvor man har en luke på topp samt en
dør som er delt i to og brettes sammen når den skal stå åpen.
Så var det skapet i cabinen. Her hadde forige eier ødelagt det originale skapet og røsket ut alt som var inni.
Lagde da et nytt som er noe høyere og med hylle for ekstra oppbevaring. Det samme måtte jeg gjøre med platene bak styrekonsoll.
Det er nå montert skapdør, denne er ikke på bildet.
Neste punkt på listen var kassa pasasjerstolen står på. Denne var dårlig bygd samt stygg og ødelagt av råte.
Lagde en ny med bedre oppbevaringsplass og enkel tilgang fra topp.
Trakk også om kabinen. skulle egentlig bruke båtskai, men når jeg så prisen måtte jeg finne på noe annet. Da ble det å handle høyttalerstoff på biltema å trekke cabinen med
Fortsettelse følger :)