mnj0909 Startet 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2018 Ser at min Yanmar 3YM20-motor har to lokk for oljepåfylling, ett på siden ved peilepinnen og ett på toppen. Begge oransj og med "oljesymbol". Ser at manualen sier man skal fylle olje på det nederste, ved peilepinnen-men det er jo mye enklere å fylle det på toppen. Hva er meningen med å ha to lokk? Håper på godt svar på et muligens litt dumt spørsmål....:) Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Fordi motoren brukes i forskjellige maskiner og aggregat der plassen kan være ganske så begrenset. Sitér dette innlegget Link to post
mnj0909 Svart 28.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Ok, skjønner!! Da fortsetter jeg bare med å fylle fra toppen...:) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 mnj0909 skrev On 28.5.2018 at 19.23: Ok, skjønner!! Da fortsetter jeg bare med å fylle fra toppen...:) Det kan du, men det tar litt tid før all oljen er i bunnpanna, så vent litt før du peiler nivået etter du har fyllt. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.