Jump to content

Kalesje revnet i søm - enkel sak å fikse selv?

Lundstad

Recommended Posts

Jeg ser du har bosted Akershus. Jeg kjøpte min i en lærvarebutikk i Nttedalsgaten ikke langt fra OBS i Lillestrøm

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tror jeg ville fått en kalesjemaker til å sy over sømmene. Revner det ett sted så er sannsynligvis tråden i sømmene dårlig flere steder (så sant ikke årsaken til revnen var ytre påvirkning).

Jeg byttet vinduer (11 stk) og fikk sydd over alle sømmene på min kalesje (Scandic Baltic) i våres. Kostet meg den nette sum av 4600'- kroner.

Hans Petter

Skal gå grundig over resten, den er jo 10 år gammel, så litt må en jo regne med. Men tror den for det meste er ok og da hadde jeg håpet å slippe å sende den fra meg til en kalesjemaker. Raskere å fikse selv håper jeg. Samt artig å lære seg noe nytt. Dette har jeg ikke gjort før, så det kan jeg sikkert...

Lars H: takk for tips til butikk.

Mille II skrev On 29.5.2018 at 6.46:

Ellers var den "symaskin" din Lars helt genial. Etter å ha sett på youtube er det en må ha ting

Vis hele sitatet  

Men det er ikke redskapet for meterlange sømmer!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

furhan skrev On 28.5.2018 at 20.27:

Jeg byttet vinduer (11 stk) og fikk sydd over alle sømmene på min kalesje (Scandic Baltic) i våres. Kostet meg den nette sum av 4600'- kroner.

Vis hele sitatet  

@furhan, hvor gjorde du dette? Jeg fikk renset og impregnert kalesjen, byttet 3 vinduer, sydd opp noen sømmer, byttet kantbånd, 2 glidlåser og noen borrelåser på en 26". Kom på 6700,- Z-seil i Arendal.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Ble inspirert så måtte bestille en sånn handsymaskin, har kjempet forlenge med nål og handske

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

• 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...