Lundstad Startet 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2018 Da revnet selvsagt en søm i kalesjen. Fra ca toppen av vindskjermen og 30-40 cm oppover. Kun tråden i sømmen som er gått. Noen tips til hvordan man enkelt fikser dette selv? Seilmakernål og tråd? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Jeg ville brukt en "amerikansk symaskin", kjøpes i lærvarebutikk. Mye enklere enn en kraftig nål. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lundstad Svart 28.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Takk for tipset! I dag kom selvsagt første regnskyllet på lang tid. Og da røk sømmen. Klassisk. Noen tips til butikker som selger slike? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 (redigert) Jeg ser du har bosted Akershus. Jeg kjøpte min i en lærvarebutikk i Nttedalsgaten ikke langt fra OBS i Lillestrøm Redigert 28.Mai.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Code0 Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Jeg fikk min sprayhood overhalt for 1500 kr, da sjekket kalesjemakeren alle sømmene, og sydde på nytt der det var nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
furhan Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Tror jeg ville fått en kalesjemaker til å sy over sømmene. Revner det ett sted så er sannsynligvis tråden i sømmene dårlig flere steder (så sant ikke årsaken til revnen var ytre påvirkning). Jeg byttet vinduer (11 stk) og fikk sydd over alle sømmene på min kalesje (Scandic Baltic) i våres. Kostet meg den nette sum av 4600'- kroner. Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
Lundstad Svart 28.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Skal gå grundig over resten, den er jo 10 år gammel, så litt må en jo regne med. Men tror den for det meste er ok og da hadde jeg håpet å slippe å sende den fra meg til en kalesjemaker. Raskere å fikse selv håper jeg. Samt artig å lære seg noe nytt. Dette har jeg ikke gjort før, så det kan jeg sikkert... Lars H: takk for tips til butikk. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Riktig tråd og jeansnål så fikser du dette kjapt med symaskina du har hjemme forutsatt at det ikke er alt for mange lag du skal gjennom. Kjøp 3-4 nåler, lett å knekke de før en får teken. Sitér dette innlegget Link to post
Gutenberg Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Pass på dette med tråden. Skikkelig kalesjetråd sveller når den blir våt, og dermed kommer det ikke vann gjennom sømmen, Sitér dette innlegget Link to post
Lundstad Svart 29.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2018 Ja, skal sørge for å få tak i korrekt tråd. Bomullstråd nevnes noen steder. Mulig en tråd med voks e.l også kan benyttes? Sitér dette innlegget Link to post
Mille II Svart 29.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2018 (redigert) Hør med en møbelsnekker i nærheten av deg om han driver med kalesjer. Pyntet litt på våres i vår og fikk med mye tråd ved siden av. Service ? Ellers var den "symaskin" din Lars helt genial. Etter å ha sett på youtube er det en må ha ting ?? Redigert 29.Mai.2018 av Mille II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 29.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2018 Jeg må skifte to vinduer i kalesjen på båten. Er det noen firma i Oslo-området som gjør en god jobb til en anstendig pris, anbefaling? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 29.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2018 Alf Hansen I Vollen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2018 Mille II skrev On 29.5.2018 at 6.46: Ellers var den "symaskin" din Lars helt genial. Etter å ha sett på youtube er det en må ha ting Vis hele sitatet Men det er ikke redskapet for meterlange sømmer! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lundstad Svart 29.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2018 En slik er bestilt! Fant en på skinnlaaven.no som virket ok. De hadde ikke tråden jeg vil ha, så det er jeg fortsatt på utkikk etter. Håper dette funker til mitt bruk, dvs 30-40 cm søm. I første omgang... Sitér dette innlegget Link to post
Gutenberg Svart 31.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2018 Lundstad skrev On 29.5.2018 at 5.17: Ja, skal sørge for å få tak i korrekt tråd. Bomullstråd nevnes noen steder. Mulig en tråd med voks e.l også kan benyttes? Vis hele sitatet Seilmakerne bruker bomullstråd. Dette med voks tør jeg ikke si noe om. Sitér dette innlegget Link to post
Lundstad Svart 8.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Denne funket som bare det! Nå gjenstår det å se om det holder... Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 furhan skrev On 28.5.2018 at 20.27: Jeg byttet vinduer (11 stk) og fikk sydd over alle sømmene på min kalesje (Scandic Baltic) i våres. Kostet meg den nette sum av 4600'- kroner. Vis hele sitatet @furhan, hvor gjorde du dette? Jeg fikk renset og impregnert kalesjen, byttet 3 vinduer, sydd opp noen sømmer, byttet kantbånd, 2 glidlåser og noen borrelåser på en 26". Kom på 6700,- Z-seil i Arendal. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Duppe Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Kaskazi skrev On 29.5.2018 at 7.10: Jeg må skifte to vinduer i kalesjen på båten. Er det noen firma i Oslo-området som gjør en god jobb til en anstendig pris, anbefaling? Vis hele sitatet Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Må man nød-sy før man har muligheten til å få den levert eller skal forhindre at mer går i oppløsning, så kan man bruke tanntråd. Har hørt om flere som har brukt det med stort hell. Lett å få tak i også. Sitér dette innlegget Link to post
furhan Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Jeg gjorde det his Mia Aldenfalck i Songdalen utenfor Kristiansand. Hun er flink og gjør det til en ok pris. Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
Jon-Kåre Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Ble inspirert så måtte bestille en sånn handsymaskin, har kjempet forlenge med nål og handske Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Stjernen ! Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Denne bruker den lokale kalesjemakeren ! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 9.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2018 (redigert) Vil bare korrigere litt på kalesjesyer/reperatør Mia Aldenfalk 922 04 713 Songdalsvegen 309A 4645 Nodeland Facebook Redigert 9.Juni.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Dynamix Svart 29.April Link til dette innlegget Svart 29.April Kan bekrefte det LaLuna II skriver. Mia Aldenfalk er dyktig, rimelig og veldig hyggelig. Jeg har brukt henne før og hun skal gjøre en jobb for meg i år også. Hun har fått ny adresse: Odderhei Terrasse 60, Kristiansand Tlf som tidligere: 922 04713 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.