maki86 Startet 29.Mai.2018 Del på Facebook Startet 29.Mai.2018 Hei, jeg skal bytte windex på en maxi 77. Masten er vel ca 9,5m. Tror dere denne er sikker å heise meg selv opp i? Eller bør jeg gjøre dette på en annen måte. Takk Sitér dette innlegget Link to post
Langedahl Svart 29.Mai.2018 Del på Facebook Svart 29.Mai.2018 Det går helt fint, få noen til å hjelpe deg med heising/sikring Sitér dette innlegget Link to post
maki86 Svart 29.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2018 Så det er ikke noe fare for å bøye masten med 70 kilo hengende i toppen? Sikkert dumt spørsmål med tanke på kraften fra vinden Sitér dette innlegget Link to post
Langedahl Svart 29.Mai.2018 Del på Facebook Svart 29.Mai.2018 En tur i masta er ganske vanlig.men den må jo være rigget forsvarlig. Ungå mye vind,selv om det ikke er særlig høyt,så svinger det noe jææ oppi der. Når du skal opp, hjelper du til med armer og bein.ellers blir det tungt og tidkrevende for den som wincher deg opp. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 29.Mai.2018 Del på Facebook Svart 29.Mai.2018 Jeg skulle vart litt forsiktig her, hvis du wincher i genuafallet eller storfallet, så bruk spinnakerfallet som en ekstra sikkerhet, fallen her kan jo vare 40 år gamle ! bruk også små snören som sikring av verktöy så att du ikke tapper disse på dine kompiser der nede Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.