Jump to content

Spørsmål vedr. håndtering av septiktank og valg ny av modell

ne.andersson

Recommended Posts

Hei,

Jeg skal ha ut gammel septiktank og septikslanger i ettermiddag, slangene går selvfølgelig bare i søppla men når det kommer til en 40 år gammel rustfrittstål septiktank hva gjør man med noe slikt?

Grunnen til at jeg skifter den er at den har begynt å lukte en del samt at den lekker bitte litt i ett hjørne. (Trodde ikke rustfrittstål kunne ruste men der ser man :smiley:)

Vurderer å skifte ut min gamle manuelle pumpe også og sette inn noe sånt nå med integrert pumpe/kvern for å minske antallet koblingspunkter mellom septiktank og ventil https://www.maritim.no/septiktank-50lt-med-pumpe#.Ww0Op0iFNaQ noen som har erfaring med denne modellen?

Takker for hjelpen i forkant.

PS. I samme slengen skal jeg tømme og ta ut dieseltanken for å rengjøre og utføre en helsesjekk på den så tips om hvordan dette utføres tas mot med takk, hva kan man rengjøre med etc.?

Redigert av ne.andersson (see edit history)

Hvis du bare vil bli kvitt tanken,er det vel bare å lempe den i stålcontaineren på din lokale gjennvinningsstasjon.

Det også mye mulig at du kan legge den ut på Finn,og få noen til å hente den for deg.?

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Hei, da er jeg en ståltank og septikrør fattigere men veldig mye karakter rikere, for en møkkajobb, må vaske ned en god del av båten med aceton når jeg løftet ut dieseltanken i morgen ?

Ingen som har noe godt eller vondt å si om den tanken med inkl kvern jeg linket til?

Dixie 2100 skrev for 3 timer siden:

Jeg har samme tank som den du linket til. Er fjerde sesongen nå og har ikke hatt noe tull med den.

Takk, da blir det mest sannsynlig en slik, må bare finne ut av en god løsning for montering da den er bredere enn tidligere modell.

• 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...