Jump to content

Edit History

Ventus

Ventus

Litt under mopedhastighet - 45-50 km/h eller 12-14 m/s er ønsket for å bedre sikkerheten. Det må være et spørsmål om den objektive risikoen ift. veitrafikken er høyere, omtrent lik eller lavere.

 

16 åringer får jo lov å ferdes i trafikken, vel yngre enn det også med da moped eller vanlig sykkel. Er risikoprofilen til sjøs tilsvarende  - og derved også kost/nytte både mtp. lovverk/regulering og også oppfølgingen av de kravene (for den vil øke hvis effekt skal hentes inn).

 

Enig i klare grenser nært strand, kaianlegg etc. - sammenlignbart med gatetun eller lignende på kand. Så en X-meter grense og "no-wake" med hastighetsstak (5 knop eller noe justeringsrom opp/ned?) er helt innenfor kanskje. Gitt også oppfølging med sanksjoner av disse.

 

Men maks mopedfart midt i mellom Slemmestad og Fjellstrand (ca. 3 nm eller 5.5km)....?

 

Feil medisin på kanskje et reelt (avgrenset) problem - igjen?

Ventus

Ventus

Litt under mopedhastighet - 45-50 km/h eller 12-14 m/s er ønsket for å bedre sikkerheten. Det må være et spørsmål om den objektive risikoen ift. veitrafiken er høyere, omtrent li eller lavere.

 

16 åringer får jo lov å ferdes i trafikken, vel yngre enn det også med da moped eller vanlig sykkel. Er risikoprofilen til sjøs tilsvarende  - og derved også kost/nytte både mtp. lovverk/regulering og også oppfølgingen av de kravene (for den vil øke hvis effekt skal hentes inn).

 

Enig i klare grenser nært strand, kaianlegg etc. - sammenlignbart med gatetun eller lignende på kand. Så en X-meter grense og "no-wake" med hastighetsstak (5 knop eller noe justeringsrom opp/ned?) er helt innenfor kanskje. Gitt også oppfølging med sanksjoner av disse.

 

Men maks mopedfart midt i mellom Slemmestad og Fjellstrand (ca. 3 nm eller 5.5km)....?

 

Feil medisin på kanskje et reelt (avgrenset) problem - igjen?

Ventus

Ventus

Litt under mopedhastighet - 45-50 km/h eller 12-14 m/s er ønsket for å bedre sikkerheten. Det må være et spørsmål om den objektive risikoen ift. veitrafiken er høyere, omtrent li eller lavere.

 

16 åringer får jo lov å ferdes i trafikken, vel yngre enn det også med da moped eller vanlig sykkel. Er risikoprofilen til sjøs tilsvarende  - og derved også kost/nytte både mtp. lovverk/regulering og også oppfølgingen av de kravene (for den vil øke hvis effekt skal hentes inn).

 

Enig i klare grenser nært strand, kaianlegg etc. - sammenlignbart med gatetun eller lignende på kand. Så en X-meter grense og "no-wake" med hastighetsstak (5 knop eller noe høyere) er helt innenfor. Gitt også oppfølging med sanksjoner. Men midt i mellom Slemmestad og Fjellstrand (ca. 3 nm eller 5.5km)....?

 

Feil medisin på kanskje et reelt (avgrenset) problem - igjen?



×
×
  • Create New...