Jump to content

Edit History

Vestkystseiler

Vestkystseiler

Når du skriver "kutter", mener du da at hele anlegget slår seg av, eller er det bare lyden som forsvinner ?  Du skriver også at den kutter av og . Dersom problemet skyldes for høy spenning, synes jeg det er merkelig at den slår seg på igjen så lenge motoren fortsatt går, man må jo anta at spenningen vil fortsette å være for høy inntil motoren stoppes.

Skjer dette også når motoren bare går på tomgang ?  Isåfall tviler jeg på at problemet skyldes for høy spenning, for på tomgang leverer vel ikke denne motoren særlig med strøm, sannsynligvis ikke mer enn stereoanlegget og motorens tenningssystem bruker.

Kan det være noe så enkelt som en dårlig kontakt som ikke tåler vibrasjonene når motor er igang ?

Vestkystseiler

Vestkystseiler

Når du skriver "kutter", mener du da at hele anlegget slår seg av, eller er det bare lyden som forsvinner ?  Du skriver også at den kutter av og . Dersom problemet skyldes for høy spenning, synes jeg det er merkelig at den slår seg på igjen så lenge motoren fortsatt går, man må jo anta at spenningen vil fortsette å være for høy inntil motoren stoppes.

Kan det være noe så enkelt som en dårlig kontakt som ikke tåler vibrasjonene når motor er igang ?

Vestkystseiler

Vestkystseiler

Når du skriver "kutter", mener du da at hele anlegget slår seg av, eller er det bare lyden som forsvinner ?  Du skriver også at den kutter av og . Dersom problemet skyldes for høy spenning, synes jeg det er merkelig at den slår seg på igjen så lenge motoren fortsatt går, man må jo anta ay spenningen vil fortsette å være for høy inntil motoren stoppes.

• Create New...