Snusmumrikken Startet 29.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2018 Hei! Kjøpte en rimelig 70HK Yamaha 2T fra 97-98 nå nylig. Motoren gikk varm på tomgang i år. Nå ser det ut som en ny impeller og termostat ordnet problemet, men har ikke testet lenge godt nok enda. Tenker å gjøre det ila. morgendagen. Motor har kun gått 230 timer, så mistenkte ikke at blokk var gjengrodd. Prøve å hele eddik motsatt vei i kjølesystemet, gikk ikke mange sekundene før det rant ut i bakkant nederst med stammen, og termostathuset var i god stand. Impeller var byttet sommer 2017.. Mulig den var tørrkjørt, men der var nesten alle bladene brukket nesten av.. Likevel så ser jeg at det skal være en poppet valve (på 75-90HK 2-T) som sørger for at på tomgang så går vannet gjennom termostaten for å få riktig arbeidstemperatur, og under turtall så går kjølingen en alternativ rute forbi termostaten. Nå vet jeg ikke om denne modellen har det, og isåfall ligger den rett under termostaten? For der var det en rundt hull uten innmat, så antar at den mangler? Hva slags temperatur skal motoren ligge på normalt? 60-70-80 grader? Ellers så starter motor lett, og kompresjonen på kald motor med lukket gasspjell er på 120-120-115 målt med instrument fra Biltema. Føler at "pissestrålen" er svak, men sammenlignet med andre 70HK yammiser fra YT, så ser alt ganske likt ut, så mulig den er generellt litt i det svakeste laget. Blokka er for varm å ta på etter noen minutter på tomgang omtrent, brenner meg om jeg holder lengre enn 2-3 sekunder. Motor på klokker etter bytte: Motor i tønne etter bytte: Dette er på ca 900-1200 RPM elns. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.