Jump to content

Dieselsøl i motorrom ved bytte av filter

Golfie1974

Recommended Posts

Takker og bukker for svar! Amatør som jeg er så klarte jeg ikke få noe under filterene, men poseløseningen hørtes genial ut.

Da trenger jeg ikke tenke på brannfare altså ;-)

Har startet egen trå om lufting, men kan jo spørre her og. Noen som kan forklare fremgangsmåte? Jeg finner hverken lufteskruen eller noe å pumpe med ;-/ 

Brannfaren er ikke stort å bry  seg med, det er diesellukten som er det verste her.

Lufting: Jeg vil tro matepumpen sitter under innsuget et sted, det ser I alle fall slik ut på bildet. På underside av denne er det en liten hendel åpumpe manuelt med. Jeg ser at du har returen fra dysene inn på det som normalt er lufteskruen på filteret, da må denne løses litt for å lufte. Pump til det kommer ren diesel uten bobler ut. Om pumpen ikke tar, drei motoren litt og prøv igjen. Hvis den er på toppen av kammen får du ikke tak...

Etter å ha luftet på filteret ville jeg  løsnet innløpet til høytrykkspumpa og luftet der også. Deretter startet opp, og løsnet ett og ett dyserør og sluppet ut evt luft der også. Burde ikke være nødvendig etter kun filterbytte, men det skader ikke.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...