kimoajaj Startet 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2018 Hei! Venter i spenning på min C61 Cruiser som er på tur nordover til meg snart. En ting jeg lurer på er om det er vanntank i denne båten ? Det står jo at det er dusj akter så jeg gikk liksom ut i fra at da var det vanntank en plass. Men i spec`n til båten står det ingen plass at det er vanntanke. Såvidt jeg har forstått så er det jo ikke vask i denne, kun dusj akter. Men denne må jo alikevell ha ferskvann fra en plass. ?? Noen som vet?? Sitér dette innlegget Link to post
Gutenberg Svart 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 Liten hensikt med dusj uten ferskvannstank, så det kan du nok være trygg på. Jeg har «forgjengeren» 605 Explorer og den har 50l vanntank. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 C 62 Cruiser har også vanntank. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 Jeg har C76. Den har 40 liters vanntank. Dusj bakpå, pluss to vasker. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 Kalle Well skrev 24 minutter siden: Jeg har C76. Den har 40 liters vanntank. Dusj bakpå, pluss to vasker. Tror den 40 liters vanntanken er en "standard" tank, som Askeladden bruker i sine båter. Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 40 liter i C75. Utilgjengelig plassert, forøvrig. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 Den er ikke helt utilgjengelig. Den ligger i rommet under kalesjen. Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 Enig det, men jeg synes både septik og vann kunne hatt enklere tilgang. Sitér dette innlegget Link to post
kimoajaj Svart 31.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2018 Hei igjen! OK tak for svar! Da var det som jeg regnet med - vanntanke ombord. Noen som vet hvordan denne reagerer på en skikkelig stålpropell ? Ser at båten er oppgit til 37knop i makshastighet. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 hawthorne skrev On 30.5.2018 at 23.20: Enig det, men jeg synes både septik og vann kunne hatt enklere tilgang. Var samme i C 62. Håpløs plassering helt akter under dørk. Nesten umulig å komme til. Det verste var imidlertid den 140 liters bensintanken som var plassert under dørken midt skips. Pga utløpsventil/kran i fra septik etc. kunne ikke tanken dras bakover, så mannelokket var helt skjult og ikke tilgjengelig overhode. Skulle tanken tas ut, måtte dørken skjæres opp, i følge forhandler. Så Askeladden har hatt mange merkelige løsninger i sine båter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.