Gabi
Takk for hjelp! Jeg har nå demontert forgasseren og blåst igjennom alt med trykkluft. "Oppdaget" en ny dyse under gummiproppen også så fikk blåst rent den også. Var noe hvitaktig belegg rundt og under proppen så fikk fjernet det (sånn ca, hadde sikkert vært bedre med ultralydvasking). Monterte alt sammen igjen og motor går fint igjen....
Vedrørende kjøling så er det god stråle så det ser bra ut. Har ny bensin også med original Yamaha 2t-olje. Kjørte rundt et kvarters tid og funket fint som bare det.
Begynte å lure litt på om det er noe tenningsgreier da jeg startet opp for når jeg gav gass i fri og bråslapp gassen kom det et lite host og motor stoppet. Men etter noe oppvarming forsvant dette symptomet også. Men kan ikke huske den oppførte seg slik i fjor (hvor mye sjekket jeg det ifjor egentlig.....). Har ikke sjekket gnist ennå siden den fungerte så bra nå men tar det som tips til "neste gangs sjekk".
Jeg skal prøvekjøre i helgen så får håpe alt er i orden nå, kjenner jeg er litt skeptisk men får satse på at det blir bra.