Jump to content

GH15 med Yamaha 40 hk 2 takt, hvilken propell?

Flisglenn

Recommended Posts

Hei.

Trenger litt hjelp.

Har en eldre Yamaha 40 hk 2 takter. Tror den kan være fra slutten av 80 tallet.

Tenkte å bytte til ny propell men alt er slitt bort av merker og betegnelser på den som sitter på nå.

Noen som har formening om hva slags type propell, strl, mål, etc slik at jeg får bestilt meg ny?

All info tas i mot med takk.

//G

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var "Propell Yamaha 40 hk 2 takt". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.

Utdrag:
  • Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn.
  • Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.
  • Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder.

gh 15 std eller lux?    Ville gått for 12" stigning tror jeg om man kjører med mye forskjellig last i båten , 13" om man kjører med lett last.  

Har brosjyra på denne med testdata og propelldim. men den ligger litt langt unna for øyeblikket 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

da tror jeg jeg ville hellt mot 13" 

hadde en slik 40hk på en GH 14 med dekk / vindskjerm osv men husker ikke om det var 12 eller 13 her.   Gikk i 28 knop men tålte godt med last 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...