Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

mnj0909 skrev 11 minutter siden:

Genialt! Nå tror jeg planen er klar!! :smiley:

Ett oppfølgende spørsmål: Hvor ofte bytter dere grovfilteret da? Like ofte som finfilteret, oftere eller sjeldnere ? 

Oftere, men det er nesten umulig å si noe konsekvent på det. Jeg for min del skifter etter feks 100 timer. Er det rent og jeg ikke har følelse av å ha fått uren diesel i tankene så kan man feks utvide det til 150 eller 200 timer. Men skifter uansett 1 gang i året som en del av prevantivt vedlikehold. Men det er sikkert mange meninger om dette. Men nå har jeg gått til anskaffelse av et vacumeter som jeg skal sette på forfilteret. Da ser jeg med en gang om det begynner å bli på tide å skifte. 

Kjellg

Kjellg

mnj0909 skrev 10 minutter siden:

Ett oppfølgende spørsmål: Hvor ofte bytter dere grovfilteret da? Like ofte som finfilteret, oftere eller sjeldnere ? 

Nesten umulig å si noe konsekvent på det. Jeg for min del skifter etter feks 100 timer. Er det rent og jeg ikke har følelse av å ha fått uren diesel i tankene så kan man feks utvide det til 150 eller 200 timer. Men skifter uansett 1 gang i året som en del av prevantivt vedlikehold. Men det er sikkert mange meninger om dette. Men nå har jeg gått til anskaffelse av et vacumeter som jeg skal sette på forfilteret. Da ser jeg med en gang om det begynner å bli på tide å skifte. 

Kjellg

Kjellg

mnj0909 skrev 7 minutter siden:

Nesten umulig å si noe konsekvent på det. Jeg for min del skifter etter feks 100 timer. Er det rent og jeg ikke har følelse av å ha fått uren diesel i tankene så kan man feks utvide det til 150 eller 200 timer. Men skifter uansett 1 gang i året som en del av prevantivt vedlikehold. Men det er sikkert mange meninger om dette...

• Create New...