Haukefer Startet 31.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2018 Hei. Har byttet 2 dieselfilter, de to som sitter på motor. Bytta ikkje forfilter med vannutskiller, Idag stoppa motor pga vann i vannutskiller, fikk tappa av så eg fekk komt meg tilbake til kai. Kan eg bruke originale pumpen som sitter montert på motor til å lufte dette filteret på, eller må eg lufte det på andre måter? Dette filteret sitter høyere enn dieseltanken. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 31.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2018 Skriv gjerne hva slags motor du har. Men før du begynner å bale med lufting og kaster bort mere penger på finfilter, du MÅ sjekke hva som er på dieseltanken din. Ligger det grums, vann og rusk der, så har du samme problemet neste tur. Drener tanken eller sug opp fra bunnen med en olje vacuumsugepumpe. Kan godt hende du bør vaske tanken. Sjekk også at eventuell oring på påfyllingslokk er hel og tetter godt. Sitér dette innlegget Link to post
Haukefer Svart 31.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2018 Absolutt, skal åpne inspeksjonsluka imorgen å sjå koss det ser ut. Motoren er en Ford Sabb 2704 Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Jeg har et Racor forfilter som også sitter høyere en dieselnivået. Jeg har diesel på en flaske som jeg fyller filterbeholder opp med etter filterskifte. Sitér dette innlegget Link to post
Haukefer Svart 1.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Har fått pumpet ut alt så låg på bunn av tank og bytta filter. Endte med at eg fylte diesel på filter via lufteskrue. Tok en evighet, til slutt så bare starta eg motoren så ordna det seg vist selv,men er ei lita luftboble i glaset, funker det å åpne litt på lufteskrue menst motor går? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.