Golfie1974 Startet 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2018 Da var det ny utfordring. Jeg har ett vannutskillerfilter hvor jeg ikke kan se noe og det er heller ikke noe filter inni. Har vurdert å bytte ut dette til ett hvor det er glass i bunnen og filter over. Men det var ett helsike å få luftet motor etter jeg tidligere bytte dieselfilter. Så mitt spørsmål er da om jeg må regne med å måtte lufte motor om jeg bytter ut vannutskilleren? Isåfall vurderer jeg sterkt å vente til neste års filterbytte;-) Legger ved bilde av dagens vannutskiller Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Du må nok regne med å måtte lufte litt. Men det bør du både kunne og bli bekvem med i tilfelle du får bruk for det på sjøen ein dag. Men om du velger feks racor500 filtersats og monterer kran både inn og ut, så kan du toppe filter med diesel fra ei kanne, og da kan du i framtida bytte og rense filter uten å måtte lufte på motor. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mix Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Som sagt over her, bytt til Racor 500FG eller Separ 2000 serie filter så gjør du deg selv en stor tjeneste og unngår masse problemer i fremtiden. Hold deg langt unna alt av CAV/lucas og lignende møkka filtre. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 2.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2018 Som andre har nevnt: bytte filter og lufting er basiskunnskap alle bør ha. Den enkleste måten å lufte på kan være å ta av slangen for retur av diesel, og pumpe til det er jevn strøm der. Racor 500 er et godt valg, men det koster jo en god del. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.