Jump to content

Dieseldyr Fuel Service as -noen som har erfaringer med disse?


finnmarken

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har fått dieseldyr i tanken. Hvordan bli kvitt dette?

 

Snakka med Fuel-Service as. De kunne rense begge tankene for kr 12 500,-. Dette skulle gjøres ved å fylle opp tankene, så skulle man fylle på Biosid og la dette stå i en uke. Dette skulle drepe alt av dieseldyr. Disse vil da legge seg i bunnen av tanken. Etter en uke skulle de da komme å rense tankene for dette ved å pumpe ut og tilbake igjen i en prosess som til slutt da vil gjøre dieselen ren igjen. 

 

Noen som har erfaring med dette firmaet? fuel-service.no/ 

Link to post

Ingen erfaring med nevnte firma, men vil sei meg skeptisk til den beskrivne metoden..

Har veldig lite tru på at tankane blir reine og fri for bunnfall ved å pumpa ut innhaldet for deretter filtrera det tilbake I tanken.

Mi erfaring er at manuelt arbeid med kosting og skuring må til for å få tanken rein.

Kjemikaliane drep nok dyra, men fjernar ikkje "biprodukta" deira.

Link to post

Enig med Havlengt. Avfallet fra dieseldyrene kan bli såpass seigt at det må manuell fjerning til for å bli kvitt alt.

 

Hadde ikke klart å få ut alt i tanken hos meg da jeg for noen år siden endelig tok motet til meg og lagde noen mannhull. Det var et tykt lag med brunsvartrødlig seigt slim som hang godt fast i bunn. Skuring med oppvaskkost, Zalo og varmt vann gjorde susen. Så grundig skylling med varmt vann og tørking før jeg fylte opp med diesel (med soppdreper i) igjen.

Link to post
7 hours ago, Havlengt said:

Ingen erfaring med nevnte firma, men vil sei meg skeptisk til den beskrivne metoden..

Har veldig lite tru på at tankane blir reine og fri for bunnfall ved å pumpa ut innhaldet for deretter filtrera det tilbake I tanken.

Mi erfaring er at manuelt arbeid med kosting og skuring må til for å få tanken rein.

Kjemikaliane drep nok dyra, men fjernar ikkje "biprodukta" deira.

 

Jeg hadde vann og dieseldyr på tanken for noen år siden. Jeg tok av mannlokkene og sugde ut restene av dieselen. Jeg så da med selvsyn at grumset fulgte med ut uten at jeg hadde behøvd å koste og skure. Tankbunne skråner nedover. Grumset var slimete og skled ned til laveste punkt sammen med vannet. Det var ganske mye vann. Tanksiden var rene. Så den metoden som firmaet foreslår hadde faktisk virket hos meg.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post

trodde disse tappet av dieselen, og sirkulerte denne tilbake via trykkdyser som sprøytet diesel i trykk via roterende dyser for å løsne gørra som ikke ble med avtappet diesel? Mener det var disse jeg snakket med på båtmessa. I så tilfelle ville det i en 1000 liters tank bli høytrykkspylt med 3-5000 liter diesel (3-5 runder via rensen og tanken på «rensebilen»).

 

Men jeg har ikke brukt dem selv....

Link to post

Akkurat renset tanken manuelt selv, og kan bare bekrefte det mange sier her. Selv om man suger ut dieselen og man ser det kommer mye grums med den dieselen ut, så ligger det masse igjen som henger seg opp som slimete klasser rundt om i tanken. Opplevde også at neste dag hadde disse klassene tørket ut, så da måtte man nesten skrape å bruke støvsuger. Jeg får ikke ut tanken min, så er ett skikkelig pes å rense den. Skjære ekstra mannehull etc. I tillegg var min tanke så dyp at mye av rensingen bestod i å henge på kluter på stenger for å nå rundt overalt.

 

Synes prisen er høy til dette firmaet, men har du mye diesel igjen er det sikkert verdt det, siden det tydeligvis også renser dieselen. Bare lest om metoden, men regner med at det er slik industrien renser det hvor det er tanker på flere 1000 liter i bruk?

 

Velger du manuelt, er det veldig viktig å få på noe kjemikaler ala Bio protect 2 etc, da du nesten sikkert vil ha noen rester igjen, hvis man ikke kommer til med skurekost som flere her beskriver. (Det var ikke mulig i hele min tank, kun på deler av den).

 

Det beste er helt sikkert ta tanken ut, gjøre dette på land, hvis man har mulighet.

Link to post

Hei, hvor stor (e) dieseltank har du?

Er det ikke mulig å komme til inn i tanken?

 

 

Det bør man vite før man kan konkludere med om dette er dyrt eller ikke.

 

Hadde jeg hatt dieseldyr, hadde kun tømming og innvendig vask vært godt nok. Noe jeg forøvrig gjør hver vår uansett.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post

Nå skal jeg ikke si noe om hvor lenge dette hadde stått i tanken min da jeg kjøpte båten i fjor men jeg kan bekrefte at dem sorte klumpene/flekkene i tanken min ville ikke løsnet uten manuell skrubbing, var knapt at dem løsnet med ordentlig spritvask.

 

Fant for øvrig annet kos som ikke ville kommet med ved å bare tømme diesel. (Metallskive og kabelsko av alle ting...)

 

93A1B11B-6D79-475E-8675-5E30B0569403.jpeg.9dcd5c4657cd7233872cd98b75263aa0.jpeg

 

Ja det tok 4-5 timer med demontering av tanken ut av båten og vask på brygga men er veldig glad denne jobbe ble gjort da man nå kan stole på at det ikke er noe der i til neste sesong.

 

Link to post
Jori skrev for 8 timer siden:

 

 

Det beste er helt sikkert ta tanken ut, gjøre dette på land, hvis man har mulighet.

Ja, det å ta ut tankene og gjøre den rene ved vasking, er helt sikkert det beste. For min del vet jeg ikke hvordan jeg skal få ut tankene, og dersom jeg hadde klart å komme til i alle skottene så ville jeg jo gjort jobben selv.

 

Slik jeg forstår dette nå så må jeg nok uansett bruke noe sånt som Bioprotect2 for å drepe dieseldyrene. Uten et slikt middel, så sies det at dieseldyra alltid komme tilbake. Jeg går nå for å bruke Fuel-service til å rense tankene. Ja, det blir dyrt, men hvis det løser problemet så får det heller våge seg. 

Link to post
Ventus skrev for 16 timer siden:

Et alternativ som ikke bør forkastes er å tømme tanken helt, kjemisk rensing (er noen stoffer der ute som tar det meste), tømming og så spyling med roterende dyse - med et kamera kan man sjekke status etter hvert trinn for se når det er godt nok.

Ja, spyling har jeg drevet med i den ene tanken, men ikke med roterende dyse. Har heller ikke kamera. Bio-protect2 skal visstnok ta dieseldyra. Det tror jeg nok at de gjør, men jeg må nok innrømme at jeg er mer spent på hvordan de skal få ut alt "slammet" (de døde dieseldyra) som sannsynligvis er  i den andre tanken som jeg ikke har åpnet.

andk skrev 16 minutter siden:

Du får gi en tilbakemelding på hvordan det ble:)

 

Ja, skal gi tilbakemelding, men jeg vet vel egentlig ikke hvordan det blir før til høsten engang når jeg bytter dieselfiltrene igjen. 

Link to post

Hei dette er Daglig leder i Fuel-service as.

Ser at det er noen som er skeptiske til våre metoder, det er lov å bra å være skeptisk, det utfodrer kun teknologien, men en må følge med i tiden og sette seg inn i dette.

Tiden hvor håndvask og høytrykkspyling med vann er forbi, det blir sjelden bra.

 

Vi renser dieseltanker på bensinstasjoner, sykehus, brann og politi, datasentre, tilfluktsrom og en mange andre steder.

 

Vi renser båttanker hver dag (ikke lørdager), flere båter per dag.

Dette gjør vi i Oslo, Vestfold, Østfold, Kr. sand, Stavanger og Bergen.

 

Dette har vi holdt på med noen år. Og vi har ingen reklamasjoner.

Fordi:

Vi har kunnskapen og de mest moderne og teknologiske mobile rensemaskiner som finnes i verden, samt at vi utvikler dem med ingeniører i oljebransjen i England. 

 

Dieselen beholdes for kunden.

På båter opp til 500L tank tar vi 5000,- eks mva,

På tanker fra 501-1000l tar vi 10.000,- eks mva.

Digresjon:

Kostnaden vår for å rense 1 tank på 500l er 7000,- eks mva. ????

derfor renser vi aldri 1 tank på ett sted, men samler opp til 2 båter om gangen for å gå rundt økonomisk.

1 filter hos oss koster oss 1200,- det inkluderer vi.

 

Vi renser diesel til renere kvalitet enn EN590 er levert med fra oljeselskapet. Vi renser vekk karbon, vann, emulgert vann og mikrober, det som på folkemunne blir kalt dieseldyr.

 

Så at det er dyrt det vi holder på med er ikke sant, at det blir rent, det er garantert.

 

Vi jobber 24 timer i døgnet, 6 dager i uken med rens av båttanker.

Lurer dere på noe mer så er det bare å ringe, vi er ute på jobb. telefon: 908 900 36

 

Ha en fantastisk dag i solen

 

mvh

Espen Zubi

daglig leder Fuel-service as

Link to post
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Beklager sent svar.

 

Foreløpig har alt gått fint, men egentlig vet jeg vel ikke det før jeg eventuelt åpner tanken igjen. 

 

Men jeg må nok si at de gutta som var hos meg virket lite proffe. De klarte ikke å få løs dieselfilteret. Det måtte jeg gjøre selv. De visste ikke hva skvalpeskott i dieseltankene var. En av dem mente dette var for å gjøre jobben vanskeligere for dem:confused:. Til slutt måtte jeg insistere på at de måtte gjøre rent på brygga. Der var full av dieselsøl. Han ene mente jeg måtte regne med sånt........:crazy: 

 

Det jeg føler blir litt usikkert med dette er nettopp dette med skvalpeskottene, fordi man i mine tanker kun kan se den midtre delen av tanken. 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...