Jump to content

Båtfrakt 24fots seilbåt Kristiansund - Oslo

SteinarK

Recommended Posts

Som jeg la ut i et annet innlegg nettopp, vurderer jeg kjøp av liten seilbåt.  Denne er aktuell og ligger i Kristiansund, men jeg er usikker på hvordan jeg best kan få den til Oslo.  Båten kan tas på henger, men jeg har verken henger eller BE-lappen.  Den er C-klasset så transporten må uansett skje langs landeveien.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=115959270

Hvis du ikke ønsker å seile den har du tre valg, transport på henger eller lastebil på veien, transport på båt på sjøen eller få noen andre til å seile den. Googler du litt finner du flere transportfirmaer som kan gjøre dette, og her på forumet er et rederi som frakter langs kysten nevnt i andre tråder. Søk og finn. 

Redigert av Krimart (see edit history)
14 minutes ago, Kjellg said:

Utfordringen med transport på båt er vel at ingen går inn til Oslo. Ulvan rederi som er det mest brukte går vel bare til Moss og/eller Horten. 

Seile fra Horten eller Moss til Oslo må da være en fin tur.

En enda flottere tur er fra Kristiansund til Oslo, nyyyydelig skjærgård.

Lykke til og god tur ? ? 

Hadde ikke tid vært en faktor, hadde jeg nok seilt den hjem så mye av turen som mulig.  Moss/Horten er uproblematisk og om jeg ender opp med Ulvan går det helt fint. 

Jeg snakket med en av de som har vært anbefalt tidligere som kjører bil med kran.  Han skulle ha 20K+ og mente jeg ville komme mye billigere ut av det om jeg fikk noen til å ta den med henger.  Men hvor finner jeg noen som har et par dager til overs som også har båthenger og erfaring i å kjøre med stor båt bak??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...