SteinarK Startet 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2018 Som jeg la ut i et annet innlegg nettopp, vurderer jeg kjøp av liten seilbåt. Denne er aktuell og ligger i Kristiansund, men jeg er usikker på hvordan jeg best kan få den til Oslo. Båten kan tas på henger, men jeg har verken henger eller BE-lappen. Den er C-klasset så transporten må uansett skje langs landeveien. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=115959270 Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Kategori C er da ingen begrensning så lenge været og værvarselet er godt. Ha selv kategori C båt og benytter blant annet denne nettsiden for å vurdere forholdene: http://www.dmi.dk/hav/udsigter/havprognoser/#danmark Går årlig rundt Jæren og Lista. Om du har tid, vil jeg anbefale sjøveien. Sitér dette innlegget Link to post
SteinarK Svart 1.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 En fristende tanke, helt klart, men jeg har nok ikke nok tid å sette av til det. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 2.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2018 (redigert) Hvis du ikke ønsker å seile den har du tre valg, transport på henger eller lastebil på veien, transport på båt på sjøen eller få noen andre til å seile den. Googler du litt finner du flere transportfirmaer som kan gjøre dette, og her på forumet er et rederi som frakter langs kysten nevnt i andre tråder. Søk og finn. Redigert 2.Juni.2018 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 2.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2018 Utfordringen med transport på båt er vel at ingen går inn til Oslo. Ulvan rederi som er det mest brukte går vel bare til Moss og/eller Horten. Sitér dette innlegget Link to post
Bjoove Svart 2.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2018 14 minutes ago, Kjellg said: Utfordringen med transport på båt er vel at ingen går inn til Oslo. Ulvan rederi som er det mest brukte går vel bare til Moss og/eller Horten. Seile fra Horten eller Moss til Oslo må da være en fin tur. En enda flottere tur er fra Kristiansund til Oslo, nyyyydelig skjærgård. Lykke til og god tur ? ? Sitér dette innlegget Link to post
SteinarK Svart 3.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Hadde ikke tid vært en faktor, hadde jeg nok seilt den hjem så mye av turen som mulig. Moss/Horten er uproblematisk og om jeg ender opp med Ulvan går det helt fint. Jeg snakket med en av de som har vært anbefalt tidligere som kjører bil med kran. Han skulle ha 20K+ og mente jeg ville komme mye billigere ut av det om jeg fikk noen til å ta den med henger. Men hvor finner jeg noen som har et par dager til overs som også har båthenger og erfaring i å kjøre med stor båt bak?? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Sjekk med Ulvan, de er proffe karer. Det står absolutt hele tiden båter på dekk hos dem så de er meget vant med den slags transport. Jeg fikk en NB 820 fra Molde til tromsø for 13000 inkl.mva. Det er 3 år siden så litt kan det være steget litt. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Ring Jan-Erik Olaussen Tlf 95 28 98 45. Han kjørere en del båter med bil og henger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.