Lars Helge Startet 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2018 (redigert) Hei, jeg vurderer å kjøpe en Yamarin 59cc. Har noen her erfaringer med hvilken motorstørrelse som gjør seg best på denne båten - F115 eller F150 ? Sagt på en annen måte, fungerer F115 godt eller blir det litt "kjedelig"? Redigert 1.Juni.2018 av Lars Helge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 spørs vel litt hva slags referanser man har og hva slags bruk. Har selv en 5940 som ikke er noe sporty båt , den klarer seg fartsmessig med 115hk selv om jeg av og til kunne tenkt meg trøkket i en 150hk, med godt lastet båt og litt dårlig vær. Tester jeg har lest av 59CC sier at den er trimvillig og går fint i vannet og 37 knop med 115. Og så har du vel også 130hk som et alternativ? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
glalaks Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Jeg sier som alltid, kjøp størst mulig. Bedre med litt for mye enn litt for lite? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Svein34 Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Jeg for min del hadde klart meg fint med den 2,1 liters 115 hesteren etter som jeg må tilpasse hastigheten etter hvordan været er på havet, så er de sjelden behov eller interesse å ligge i over 40 knop til de behov jeg har. Ved kjøring i lange drøye fjorder å med tungt lastet båt så kunne de vel vert greit med den større 3 liters 150 hesteren. Sitér dette innlegget Link to post
nie Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Fikk 63BR med 150hk for 1 mnd siden. Hestekrefter er ikke alt. For meg var det heeelt uaktuelt med 115. Prisforskjellen er vel ca 25000 opp til 150. For den prisen får man 2,8 l motorvolum istedet for ca 2l. Båten får et herlig drag og den kjøres lett og uanstrengt i 35 knop og topper på 47 knop med 4 pers. I båten. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 2.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2018 (redigert) Jeg har hatt en båt med for liten motor, og da lærer man og kjøpe størst mulig!:) 115 hk er sannsynligvis stor nok i de aller aller fleste tilfellene, men det er kjekt å ha litt ekstra. I Tillegg har nok 150 hk litt lavere turtall og mer uanstrengt gange på marsjfart. Redigert 2.Juni.2018 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Lars Helge Svart 9.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2018 Okay da vet jeg mer, takk for alle innspill! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.