VannTro
Vis hele sitatetEneste grunnen til at ulike organisasjoner og privatpersoner kan legge bøyer på fellesområder nå er at ikke alle andre gjør det, men det vil de jo gjøre etterhvert, bit for bit og til slutt er alle som ikke er "noe", eller medlem i "noe" utestengt fra å kunne ankre på populære plasser. Som jorden rundt og langtidsseilere har bekreftet så har det utviklet seg dit i enkelte land/områder.
Skulle tro vi kunne bedre i et sivilisert land som Norge.
--
Dette bør stoppes nå, ikke om 10-15- 20 år når det har gått så langt at alle "skjønner problemet".
Dette er faktisk en sak som båtfolk burde kunne enes om og presse politikerne på.
Når det er sagt så er jeg ikke prinsipielt mot alt av bøyer, som jeg har sagt før, bøyer der det ikke kan ankres... helt topp, men alle må kunne bruke de, gjerne mot betaling.
Her er jeg helt enig med deg @Pinkvin ! Denne praksisen hvor organisasjoner vokser seg fete og store på bekostning av et gode vi alle kan benytte oss av pr. i dag(med anker) er en styggedom. Praksisen må stoppes eller kun omfatte steder hvor ankring ikke er mulig(men denne saken har vel vært oppe hvert år de siste 3-4 årene her på BP, inklusive en poll som ga klart svar på at vi ønsker endring).