Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Eureka skrev 13 minutter siden:

De som ikke eier egen brygge, men har lyst til å legge seg inntil en av og til, står jo fritt til å kjøpe seg en, inklusiv tomten. 

Dessuten er det jo mange brygger som alle kan legge seg inntil, mot betaling. Gjestebrygge kalles det. Finnes egen guide/ bok man kan kjøpe. 

?

Helt enig. Her i nord er kanskje ikke problemet like stort som sør og øst, men om jeg legger meg ved en annen manns kai eller brygge, så spør jeg alltid, uten unntak. Har faktisk aldri falt meg inn å ikke spørre om jeg kan ligge der. Trodde faktisk det var vanlig å spørre. Hadde jeg hatt egen brygge og oppdaget at det lå folk der som ikke hadde spurt og bare tatt seg til rette, så hadde jeg blitt sint. Ikke for at de ligger der men for at de er så frekk å ta det som en selvfølge at de kan gjøre det. Men mennesket er et rart dyr..

Kjellg

Kjellg

Eureka skrev 11 minutter siden:

De som ikke eier egen brygge, men har lyst til å legge seg inntil en av og til, står jo fritt til å kjøpe seg en, inklusiv tomten. 

Dessuten er det jo mange brygger som alle kan legge seg inntil, mot betaling. Gjestebrygge kalles det. Finnes egen guide/ bok man kan kjøpe. 

?

Helt enig. Her i nord er kanskje ikke problemet like stort som sør og øst, men om jeg legger meg ved en annen manns kai eller brygge, så spør jeg alltid, uten unntak. Har faktisk aldri falt meg inn å ikke spørre om jeg kan ligge der. Trodde faktisk det var vanlig å spørre. Hadde jeg hatt egen brygge og oppdaget at det lå folk der som ikke hadde spurt, så hadde jeg blitt sint. Ikke for at de ligger der men for at de er så frekk å ta det som en selvfølge at de kan gjøre det. Men mennesket er et rart dyr..

Kjellg

Kjellg

Eureka skrev 6 minutter siden:

?

Helt enig. Her i nord er kanskje ikke problemet like stort som sør og øst, men om jeg legger meg ved en annen manns kai eller brygge, så spør jeg alltid, uten unntak. Har faktisk aldri falt meg inn å ikke spørre om jeg kan ligge der. Trodde faktisk det var vanlig å spørre. 

• Create New...