Autofil
Har stilt dem noen flere spørsmål for jeg har jo vært av den oppfatning at motoren min skulle støttes av VVM, får
jeg noe informasjon som hjelper flere så skal jeg poste det her.
En av de tingene jeg faktisk ikke forstår og har spurt dem om er jo at VVM tilkobles vanlig Smartcraft - hub og da ville jeg tro at den skulle kunne hente ut den samme informasjonen som andre instrumenter i Smartcraft-serien, f.eks så henter jo min Mercmonitor ut alt inkludert feilkoder.
Har selv båten et stykke unna så jeg får ikke sjekket hvilken SIM jeg har på en stund, men slik jeg oppfatter delekataloger og info så er jeg rimelig sikker på at man MÅ ha DTS for at VVM skal støttes og det har jeg selvfølgelig ikke :(
Hva med deg @Finnmark, har du DTS?
Ravns Garage var i alle fall glade for å få en forklaring, noe importør dessverre ikke klarte.
Ravns hadde også to andre kunder med samme motor og problem, de får seg nok en telefon fra Ravns nå.
Har fått glimrende hjelp av Ravns så de vil jeg trygt anbefale til andre!!! Har fått hjelp fra dem både på kveldstid og helg så det har ikke stått på dem. De tar også VVM-modulen min i retur og det nesten 5 mnd etter at jeg handlet den
Om andre får problemer så var de raske med å svare fra USA, mailadressen dit er: support.vvm@mercmarine.com
Ja forresten, de svarte også at 24-pins SIM fortsatt brukes så dette kan ikke skilles på årsmodell. Det tryggeste er å sjekke antall automatsikringer på den koblingsboksen: 2= 24-pin og 4=48-pin.
Her er et annet lite bilde av 24-pins varianten av SIM (som altså ikke støttes)