Stein-Erik Startet 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2018 Som tittel sier- min sønn på 2,5 år vred nøkkel i Off mens vi kjørte for motor. Motor fortsetter jo å gå normalt, men jeg merket det fordi stoppknappen ikke hadde effekt. Gikk vel i 10 min før det ble oppdaget. Så etterpå at hoved forbrukssikring var trigget. Slo denne på og alt virket normalt (fikk ikke testet så mye). Hva kan skje om man kjøret med nøkkel i Off? Og hvorfor gikk sikringen? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 (redigert) Hvis lading virker som normalt fra motoren etterpå har det antakelig ikke skjedd noe som helst .....Mange ganger ender det med ubelastet dynamo som kan resultere i diverse feil i ettertid (blir høy uregulert spenning ut)....du kan være heldig ...bare å sjekke om noe er blitt unormalt Redigert 3.Juni.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Maika Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Alarmer på panelet vises/høres vel ikke, og det kan jo være dumt. Sitér dette innlegget Link to post
Stein-Erik Svart 3.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 En liten oppdatering. Vært i båten og testet litt nå i kveld. Den lader som normalt og alt tyder på at det har gått bra. Men skjønner fremdeles ikke hvorfor hovedsikringen til forbruk gikk som følge av hendelsen. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Stein-Erik skrev for 2 timer siden: Den lader som normalt og alt tyder på at det har gått bra. Det burde gå helt greit ja. Det er hvis hovedbryter slås av under gange det er fare på ferde for da blir ladestrømmen brutt hos mange, men nøkkelen bryter ikke ladestrømmen. Om det kan være noen trøst så stoppes de fleste VP med og dreie nøkkel helt til venstre , altså forbi AV uten og ta skade av det ?. Men at dette skulle få denne sikringen til og slå ut er litt vanskelig og skjønne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.