Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Slik som jeg har det så går det en kabel fra dynamo og til diodeskille/batteri. Fra batteri går det kabel til hovedbryter og videre til forbrukere. Så hos meg gjør det ingen ting om hovedbryter skrues av. Om denne skrues av så bryter jeg kun forbindelsen mellom batterier og forbrukere. Ladingen fortsetter uavhengig av om bryter er av eller på. Når du spør om sikringer så beskytter de mot strøm (Ampere) og ikke spenning (volt), hvor volten kanskje er den farligste for den dreper elektronikk med en gang. Alle forbrukere/kurser hos meg er beskyttet med sikringer. Så litt på koblingsskjemaet mitt og det er faktisk en sikring i instrumentpanelet som beskytter tankmåler og alle andre målere/varsellys. God el-sikkerhet sier sikring på alle positive ledere, inkludert dynamo. Dette med sikring på dynamo er ikke så vanlig, eller det er ganske uvanlig, men det går altså an. Bakdelen da er om noe hender med sikringene eller kontakten mellom dynamo og batteri så kan du få en spenningspeak som dreper diodene i dynamoen. Dette kan faktisk ha skjedd hos deg i dette tilfellet. Men her igjen så finnes det enheter som kan beskytte deg mot dette også. Sterling og Jørg Becker leverer en Slik dynamo beskyttelse. Så poenget mitt er kabel direkte fra dynamo til batteri uten bryter eller noe annet imellom, om du da ikke har kunnskap og interesse for emnet. 

Kjellg

Kjellg

Slik som jeg har det så går det en kabel fra dynamo og til diodeskille/batteri. Fra batteri går det kabel til hovedbryter og videre til forbrukere. Så hos meg gjør det ingen ting om hovedbryter skrues av. Om denne skrues av så bryter jeg kun forbindelsen mellom batterier og forbrukere. Ladingen fortsetter uavhengig av om bryter er av eller på. Når du spør om sikringer så beskytter de mot strøm (Ampere) og ikke spenning (volt), hvor volten kanskje er den farligste for den dreper elektronikk med en gang. Alle forbrukere/kurser hos meg er beskyttet med sikringer. Så litt på koblingsskjemaet mitt og det er faktisk en sikring i instrumentpanelet som beskytter tankmåler og alle andre målere/varsellys. God el-sikkerhet sier sikring på alle positive ledere, inkludert dynamo. Dette er ikke så vanlig, eller det er ganske uvanlig, men det går altså an. Bakdelen da er om noe hender med sikringene eller kontakten mellom dynamo og batteri så kan du få en spenningspeak som dreper diodene i dynamoen. Dette kan faktisk ha skjedd hos deg i dette tilfellet. Men her igjen så finnes det enheter som kan beskytte deg mot dette også. Sterling og Jørg Becker leverer en Slik dynamo beskyttelse. Så poenget mitt er kabel direkte fra dynamo til batteri uten bryter eller noe annet imellom, om du da ikke har kunnskap og interesse for emnet. 

Kjellg

Kjellg

Slik som jeg har det så går det en kabel fra dynamo og til diodeskille/batteri. Fra batteri går det kabel til hovedbryter og videre til forbrukere. Så hos meg gjør det ingen ting om hovedbryter skrues av. Om denne skrues av så bryter jeg kun forbindelsen mellom batterier og forbrukere. Ladingen fortsetter uavhengig av om bryter er av eller på. Når du spør om sikringer så beskytter de mot strøm og ikke volt, hvor volten kanskje er den farligste for den dreper elektronikk med en gang. Alle forbrukere/kurser hos meg er beskyttet med sikringer. Så litt på koblingsskjemaet mitt og det er faktisk en sikring i instrumentpanelet som beskytter tankmåler og alle andre målere/varsellys. God el-sikkerhet sier sikring på alle positive ledere, inkludert dynamo. Dette er ikke så vanlig, eller det er ganske uvanlig, men det går altså an. Bakdelen da er om noe hender med sikringene eller kontakten mellom dynamo og batteri så kan du få en spenningspeak som dreper diodene i dynamoen. Dette kan faktisk ha skjedd hos deg i dette tilfellet. Men her igjen så finnes det enheter som kan beskytte deg mot dette også. Sterling og Jørg Becker leverer en Slik dynamo beskyttelse. Så poenget mitt er kabel direkte fra dynamo til batteri uten bryter eller noe annet imellom, om du da ikke har kunnskap og interesse for emnet. 

Kjellg

Kjellg

Slik som jeg har det så går det en kabel fra dynamo og til diodeskille/batteri. Fra batteri går det kabel til hovedbryter og videre til forbrukere. Så hos meg gjør det ingen ting om hovedbryter skrues av. Om denne skrues av så bryter jeg kun forbindelsen mellom dynamo/batterier og forbrukere. Ladingen fortsetter uavhengig av om bryter er av eller på. Når du spør om sikringer så beskytter de mot strøm og ikke volt, hvor volten kanskje er den farligste for den dreper elektronikk med en gang. Alle forbrukere/kurser hos meg er beskyttet med sikringer. Så litt på koblingsskjemaet mitt og det er faktisk en sikring i instrumentpanelet som beskytter tankmåler og alle andre målere/varsellys. God el-sikkerhet sier sikring på alle positive ledere, inkludert dynamo. Dette er ikke så vanlig, eller det er ganske uvanlig, men det går altså an. Bakdelen da er om noe hender med sikringene eller kontakten mellom dynamo og batteri så kan du få en spenningspeak som dreper diodene i dynamoen. Dette kan faktisk ha skjedd hos deg i dette tilfellet. Men her igjen så finnes det enheter som kan beskytte deg mot dette også. Sterling og Jørg Becker leverer en Slik dynamo beskyttelse. Så poenget mitt er kabel direkte fra dynamo til batteri uten bryter eller noe annet imellom, om du da ikke har kunnskap og interesse for emnet. 

Kjellg

Kjellg

Slik som jeg har det så går det en kabel fra dynamo og til diodeskille/batteri. Fra batteri går det kabel til hovedbryter og videre til forbrukere. Så hos meg gjør det ingen ting om hovedbryter skrues av. Når du spør om sikringer så beskytter de mot strøm og ikke volt, hvor volten kanskje er den farligste for den dreper elektronikk med en gang. Alle forbrukere/kurser hos meg er beskyttet med sikringer. Så litt på koblingsskjemaet mitt og det er faktisk en sikring i instrumentpanelet som beskytter tankmåler og alle andre målere/varsellys. God el-sikkerhet sier sikring på alle positive ledere, inkludert dynamo. Dette er ikke så vanlig, eller det er ganske uvanlig, men det går altså an. Bakdelen da er om noe hender med sikringene eller kontakten mellom dynamo og batteri så kan du få en spenningspeak som dreper diodene i dynamoen. Dette kan faktisk ha skjedd hos deg i dette tilfellet. Men her igjen så finnes det enheter som kan beskytte deg mot dette også. Sterling og Jørg Becker leverer en Slik dynamo beskyttelse. Så poenget mitt er kabel direkte fra dynamo til batteri uten bryter eller noe annet imellom, om du da ikke har kunnskap og interesse for emnet. 

• Create New...