yamaner Startet 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2018 Hei. Jeg har to eldre Yamaha / Mariner 9.9 hk påhengsmotorer som begge mister kjølingen ved pådrag og går varm. De går fint på tomgang og har pilotstråle, men når turtallet øker stopper kjølinga og de går varm. Jeg finner ingen begrunnelse. Noen som har opplevd det samme og funnet en årsak ? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Dårlig impeller og/eller avleiringer som tetter i kjølekanaler. Pilotstråle forteller kun at det er kjølevann til stede, ikke om det er nok kjøling. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Eller tett termostat... Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Jeg hadde en eldre Yamaha 9.9 86 modell, og etter å ha ligget i opplag en vinter var kjølekanalene i toppen tette av irr og andre salt avleiringer. Den gikk på tomgang men gikk varm i fart. Dette sjekker du ved å holde hånda under pilotstrålen, om denne da veksler mellom kald og meget varm. De motorene tåler veldig mye, så varmgang 7-8 ganger skal ikke påvirke effekten veldig mye. (Ble jeg fortalt av en mekaniker hos Yamaha) Min varmkjørte jeg vel 3 ganger før jeg tøffet rolig inn og fikk dette fikset. Moralen er, la motoren stå eller henge i opplag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.