Jump to content

VP 290 dp drev, finnes A7 propell i flere varianter?

Morten A

Recommended Posts

Har en Halco 29 med dette drevet. Propellene er "tynnslitte" og urgamle. Det står A7 854780 på ytre propell og A7 8...90 på den innerste, tre tall er slitt/tæret bort. Er det sånn at A7 propeller kommer i kun en variant? Vet ikke om dette er de optimale propellene til båten men den gjør 24 knop på max med en GM 6,2 l diesel med rundt 160 hk. Noen som har litt peil på dette?

• 2 uker senere...

Ok, takk for svar! Nå er jeg på jakt etter nye/brukte propeller og har kommet over ett sett med A5 til en grei pris. Hva vil da skje? Lavere fart og høyere turtall? Har ikke turteller så det jeg ev kan måle forskjellen på er gps fart. Ser at tilsvarende båt med 200 hk gjør mellom 27 og 30 knop. Er vel ikke så urimelig at min gjør 24 knop med samme drev og 160 hk? Så kanskje A7 er rette propeller? Båten akselerer bra og det virker ikke som den "sliter" med å komme opp i fart. Har ikke peiling på dette med propeller...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...