Morten A Startet 3.Juni.2018 Del på Facebook Startet 3.Juni.2018 Har en Halco 29 med dette drevet. Propellene er "tynnslitte" og urgamle. Det står A7 854780 på ytre propell og A7 8...90 på den innerste, tre tall er slitt/tæret bort. Er det sånn at A7 propeller kommer i kun en variant? Vet ikke om dette er de optimale propellene til båten men den gjør 24 knop på max med en GM 6,2 l diesel med rundt 160 hk. Noen som har litt peil på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 3.Juni.2018 Del på Facebook Svart 3.Juni.2018 A7 er størrelse/type propell. De andre nr er delenr. Men du har nok info sålenge du vet at de heter A7. Får motoren rett toppturtall er propellene rett. Mangler det flere hundre omdreininger på topp er propellene for tunge/store... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Morten A Svart 11.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Ok, takk for svar! Nå er jeg på jakt etter nye/brukte propeller og har kommet over ett sett med A5 til en grei pris. Hva vil da skje? Lavere fart og høyere turtall? Har ikke turteller så det jeg ev kan måle forskjellen på er gps fart. Ser at tilsvarende båt med 200 hk gjør mellom 27 og 30 knop. Er vel ikke så urimelig at min gjør 24 knop med samme drev og 160 hk? Så kanskje A7 er rette propeller? Båten akselerer bra og det virker ikke som den "sliter" med å komme opp i fart. Har ikke peiling på dette med propeller... Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Høres rett ut det som det er. A5 vil være betydelig lettere og drive så du vil miste en god del fart. Ellers koster et sett nye propeller 4500. Sitér dette innlegget Link to post
Morten A Svart 11.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Fart vil man jo ikke miste! 4500 hørtes ikke ille ut! Vet du hvor man kan få de til den prisen? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Marinedeler.no Sitér dette innlegget Link to post
Morten A Svart 12.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2018 Takker! :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.