Knallipadden Startet 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2018 Noen Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 ok Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Hva er en "A" som du skal ha antenne til? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Eureka Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Har du ikke hørt om A, Lars ? Det er noe helt nytt og nyskapende. Ligner ikke på noe du har hatt i båten før, helt andre egenskaper og bruksområde enn alt annet du har sett og hørt om. Helt unikt. Ingen hadde den ringeste anelse om at dette skulle komme. Ingen hadde forstand til å se det for seg. Og nå er det her! Gleder meg! ? Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 3.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 (redigert) Ler meg ihel. Hehe ???Nettbrettet klikket så fikk ikke skrevet ferdig innlegget. Til båten skulle det stå. Den er brukket. Redigert 3.Juni.2018 av Knallipadden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Ahhh, til båten ja ? hvilken farge har båten da? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Må være en slik båtantenne dette da. De finnes i alle farger. Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 3.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Samme farge som foten. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Og de som har samme farge som foten de er FM antenne, eller DAB, eller VHF, eller AIS, eller, eller... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Ok! Om du har selvpolerende blått bunnstoff, så vil det være bra med en kremhvit antenne. De gir best mottak. Har du fast bunnstoff derimot, da er det værre. Mulig du må kjøpe en hvit antenne og vente til den gulner. Kan jo alltids bytte bunnstoff, utifra hva som passer båten best. Men det er en helsikkes jobb! Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 3.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Den er blå nede ja. Men hvordan bytter jeg antennen? Antar den er fra fast vhf som var tidligere i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Eureka skrev 59 minutter siden: Har du ikke hørt om A, Lars ? Det er noe helt nytt og nyskapende. Ligner ikke på noe du har hatt i båten før, helt andre egenskaper og bruksområde enn alt annet du har sett og hørt om. Helt unikt. Ingen hadde den ringeste anelse om at dette skulle komme. Ingen hadde forstand til å se det for seg. Og nå er det her! Gleder meg! Nei, - "A" har jeg ikke hørt om i mine 31 år med egen båt og over 40 - 50 år med maritim radiobruk Og . Kanskje trådstarter kunne komme innom og fortelle hva hans problem eller ønske med en "pisk" antenne er? Så slipper vi å diskutere lengder på VHF, mobil, GPS, privatradio antenner eller hva nå spørsmålet er. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Knallipadden Svart 3.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 (redigert) Jeg skal ha meg ny fastmontert vhf også lurete jeg på å bruke antennen som er montert for å ikke lage flere hull i båten. Men pisken er brukket så jeg trenger en ny. Må vite om det går an å bytte bare pisken og eventuelt urlt hvordan. Redigert 3.Juni.2018 av Knallipadden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Aha, du skal ha en VHF antenne. Du må nok belage deg på å skifte alt, inkludert festebrakett. Her er et godt utvalg. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Etter foten å dømme er dette en antenne for CB-radio (27 mhz) Foten kan brukes hvis du finner vhf antenne for dv27 fot, men jeg er usikker på om det er å få kjøpt. Det enkleste er nok å kjøpe alt nytt... Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 4.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Hva kan jeg bruke som dekker over den gamle foten hvis jeg kjøper alt nytt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.