Blyfri Startet 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2018 Hei! Jeg har kjøpte meg denne båten av bekjent for 2 år siden. Har fikset litt på motor, så den er 100%, og gått over det elektriske så det er bra, men vi har ikke gjort noe med treverket. Vi har kun hatt den ute på vannet 1 sommer (det ble ingenting med oss i fjor sommer). Tok en liten titt på den nå i år før vi tenkte å kjøre den utpå, da tenkte jeg over at det har begynt å slippe litt i lakken rundt spikerne i skroget. Det er også hvite render ned fra flere av de. Legger ved noen bilder. Vi er usikre på hvordan det blir til neste år, da vi driver å renoverer hus for tiden. Så til sommeren vil vi kanskje selge den til noen som har tid til å shine den opp litt, men siden vi kunne tenke oss å bruke den i år så spør jeg: Hva bør vi gjøre med båten i år før vi kjører den ut i vannet. Den blir brukt i ferskvann. Jeg så for meg å kanskje ha på noe i spikerhullene også flekke den med lakk, men vil ikke gjøre noe som vil være skadelig på lang sikt heller... Den må ligge leeenge i vannet på hengeren før den eser ut og blir tett, vet ikke om det er noen enkle grep på å gjøre dette bedre også? Så, noen tips fra erfarne folk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.