Jump to content

Edit History

bjoris

bjoris

Hva tenker dere, åpenbart vann i olja? Veldig rart syns jeg da båten nettopp var på land og da skiftet jeg oljen. Den gml var helt fin og etter bytte har jeg kun gått 1 nmil tilbake til båthavna. 

Jeg har hatt flytende locktight på gjengene og ny o-ring på oljeavtapningen så det kan nesten ikke være den, selvsagt kan simeringene på akslingen ha gitt seg når båten stod på land, men er det ikke rart?

Båten ble stående 2 dager før jeg fikk fylt på ny olje, kan det ha vært uheldig for pakningene?

Langturen starter på fredag så dette kunne ikke passet dårligere, oljen ser fin ut når en ikke ser ned i drevet, men drar ut pinnen og legger den på papir, det ser bare ut som det er mange boble i olja som er på pinnen. Skal ned igjen nå og ta flere bilder og studere det mer...

Det eneste smarte er nok å røske båten på land og sjekke simeringene for sikkerhetsskyld, men tenker litt på at vi kan se det ann også, og blir det verre så får vi få tatt opp båten på vår tur nordover og skiftet pakningene, tenker jeg kjøper dem nå så vi kan skifte senere...

Kjiipt med slik usikkerhet også...

1D399A90-BBCD-46EA-9D33-A2D120EBA51F.jpeg

bjoris

bjoris

Hva tenker dere, åpenbart vann i olja? Veldig rart syns jeg da båten nettopp var på land og da skiftet jeg oljen. Den gml var helt fin og etter bytte har jeg kun 1 nmil tilbake til båthavn. Jeg har hatt flytende locktight på gjengene og ny o-ring på oljeavtapningen så det kan nesten ikke være den, selvsagt kan simeringene på akslingen ha gitt seg båt båten stod på land, men er det ikke rart?

Båten ble stående 2 dager før jeg fikk fylt på ny olje, kan det ha vært uheldig for pakningene?

1D399A90-BBCD-46EA-9D33-A2D120EBA51F.jpeg

• Create New...