MR Swe Startet 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2018 Hei, Trenger bytte pumpet ut fra septiktanken og har gavekort på seasea. Ser bare ut som der har merket Johnson. Noen som har erfarenhet av det.. Feks denne? https://www.seasea.se/avfallspump-12v-jp?nosto=frontpage-nosto-1 Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 5.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 eller hva med Jabsco 50890-1000 membrampumpe? Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 5.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 ingen som har erfaring av johsom kvernpump eller jabsco membram? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Jabsco membranpumpe er alle tiders. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 5.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 men har sånn ventilrist utenpå hullet ut...det blir vel feil da? Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Jeg har en slik som du viser link til og den funker helt utmerket. Enkel og robust konstruksjon. Johnson Pumps er vel en av de bedre produsenter av slike mindre (og kanskje også større) pumper. Ser forøvrig at sjøvannspumpen på generatoren min er en Johnson. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 6.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 har en sånn der septiken går it.. det går vel ikke om jeg skifter til membram? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 6.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 Det du viser bilde av der er et innsug for kjølevann til motor. Ellers så har jeg erfaring med flere varianter av impellerpumper til tømming av septik. Felles for alle (Har ikke prøvd Johnson) er at de ikke tåler tørrkjøring. Det er fort gjort og glemme å stoppe den, og det er vanskelig å høre når tanker er tom. Ting som kirsebærsteiner blir liggende I kværna og til slutt klarer den ikke å pumpe. Etter at jeg har gått over på elektrisk membranpumpe har jeg ikke hatt problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 6.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 Er du sikker på at dette er ut fra septik? Den vil jo stoppe veldig mye av det som skal ut. Der kom jrk før meg. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 6.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 Jeg må dobbelsjekke .. er ju idotisk om jeg har en sånn sittandes der Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 6.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 sorry mitt feil.... er bare hull :-) da tror jeg går før den jabsco membram Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 6.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 Jabsco membran er utvilsomt av god kvalitet. Har hatt dette i en rekke båter, og har det også nå. Aldri noe tull med de, og skulle det skje noe, så får man deler, selv til ganske gamle saker. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.