Jump to content

Mulig å reparere kjøleskap?

Jarege

Recommended Posts

9 minutes ago, Jarege said:

Jeg har et kjøleskap på 130 liter i båten, den siste tiden, starter kjøleskapet oftere og oftere.

Jeg merker at strømforbruket i båten er blitt redusert mye i det siste pga kjøleskapet.

Jeg misstenker at det kan være lite gass som er årsaken til at det  starter så ofte.

Noen som vet om det går an å fylle ny gass på?

Det fikk jeg gjort for et par år siden, ble himla mye bedre. Fikk fatt i en proff til å gjøre jobben, hadde ikke utstyr til å gjøre det selv.

JRK skrev for 17 timer siden:

Du mener vel at strømforbruket har økt pga at kompressoren går oftere?

Stemmer det. 

Fortsatt godt å kaldt, men det starter som sagt veldig ofte. 

Noen av dere som vet om det er mulig å fylle Isotherm, modell nr 1130BB1MK0000 ??

Sjekket litt i går, å det er vis ikke alle som kan fylles.

Jarege skrev for 1 time siden:

Stemmer det. 

Fortsatt godt å kaldt, men det starter som sagt veldig ofte.

Da tipper jeg at ingenting er galt, men at varmen i det siste er problemet. Alle kjøleskap sliter i heten for å bli kvitt varmen som skal ut av kjøleskapet. Tenk lufting, helst kjølig luft nedenfra kjølsvinet. En vifte for å sirkulere luften med bak kjøleskapet hjelper mye.

Mix skrev 12 minutter siden:

Da tipper jeg at ingenting er galt, men at varmen i det siste er problemet. Alle kjøleskap sliter i heten for å bli kvitt varmen som skal ut av kjøleskapet. Tenk lufting, helst kjølig luft nedenfra kjølsvinet. En vifte for å sirkulere luften med bak kjøleskapet hjelper mye.

Det var sånn i April også, da var det ikke varmt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...