Jarege Startet 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2018 Jeg har et kjøleskap på 130 liter i båten, den siste tiden, starter kjøleskapet oftere og oftere. Jeg merker at strømforbruket i båten er blitt redusert mye i det siste pga kjøleskapet. Jeg misstenker at det kan være lite gass som er årsaken til at det starter så ofte. Noen som vet om det går an å fylle ny gass på? Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 9 minutes ago, Jarege said: Jeg har et kjøleskap på 130 liter i båten, den siste tiden, starter kjøleskapet oftere og oftere. Jeg merker at strømforbruket i båten er blitt redusert mye i det siste pga kjøleskapet. Jeg misstenker at det kan være lite gass som er årsaken til at det starter så ofte. Noen som vet om det går an å fylle ny gass på? Det fikk jeg gjort for et par år siden, ble himla mye bedre. Fikk fatt i en proff til å gjøre jobben, hadde ikke utstyr til å gjøre det selv. Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 quantumduck skrev 9 minutter siden: Det fikk jeg gjort for et par år siden, ble himla mye bedre. Fikk fatt i en proff til å gjøre jobben, hadde ikke utstyr til å gjøre det selv. Hva kostet det å få utført en reparasjon, kontra det å kjøpe helt ny kompressor? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Om du har mistet gassen på systemet skyldes jo det en lekkasje. Den må jo først finnes og utbedres før en vakumerer og fyller på ny gass. Det hjelper jo ikke å kjøpe ny kompressor om lekkasjen er i fordamperen eller kondensatoren. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Jarege skrev for 4 timer siden: Jeg merker at strømforbruket i båten er blitt redusert mye i det siste pga kjøleskapet. Du mener vel at strømforbruket har økt pga at kompressoren går oftere? Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 2800 betalte jeg sist høst for tetting av hull og påfylling av gass. R I Sitér dette innlegget Link to post
Jarege Svart 5.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 JRK skrev for 17 timer siden: Du mener vel at strømforbruket har økt pga at kompressoren går oftere? Stemmer det. Fortsatt godt å kaldt, men det starter som sagt veldig ofte. Noen av dere som vet om det er mulig å fylle Isotherm, modell nr 1130BB1MK0000 ?? Sjekket litt i går, å det er vis ikke alle som kan fylles. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Jarege skrev for 1 time siden: Stemmer det. Fortsatt godt å kaldt, men det starter som sagt veldig ofte. Da tipper jeg at ingenting er galt, men at varmen i det siste er problemet. Alle kjøleskap sliter i heten for å bli kvitt varmen som skal ut av kjøleskapet. Tenk lufting, helst kjølig luft nedenfra kjølsvinet. En vifte for å sirkulere luften med bak kjøleskapet hjelper mye. Sitér dette innlegget Link to post
Jarege Svart 5.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Mix skrev 12 minutter siden: Da tipper jeg at ingenting er galt, men at varmen i det siste er problemet. Alle kjøleskap sliter i heten for å bli kvitt varmen som skal ut av kjøleskapet. Tenk lufting, helst kjølig luft nedenfra kjølsvinet. En vifte for å sirkulere luften med bak kjøleskapet hjelper mye. Det var sånn i April også, da var det ikke varmt. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 At kjøleskapets strømforbruk dobbles i heten er ikke unormalt, men kanskje du har funnet Perpetuum mobile. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.