Jump to content

Edit History

JonnyBoy

JonnyBoy

Har kjøpt en Marex 280 Holiday, og noe av det første jeg vil se på er strømfordeling ombord.

 

Dagens løsning er 1x110Ah til start og 2x110 til forbruk.

Bankene er adskilt med en gammel isolator som reduserer ladespenningen inn på batteriene med ca 0.6 volt.

Denne vil jeg gjerne skifte ut med noe nyere og mer effektivt, og spørsmålet er hva som er best: volt-sensitivt rele eller FET isolator?

 

Foreløpig tenker jeg på en av disse:

Victron Argo FET 100-2

BEP DVSR ladestrømsfordeler

 

Hva er fordeler/ulemper med disse produktene, og hvorfor bør jeg velge den ene løsningen foran den andre?

 

JonnyBoy

JonnyBoy

Har kjøpt en brukt Marex Holiday, og noe av det første jeg vil se på er strømfordeling.

 

Dagens løsning er 1x110Ah til start og 2x110 til forbruk.

Bankene er adskilt med en gammel isolator som reduserer ladespenningen inn på batteriene med ca 0.6 volt.

Denne vil jeg gjerne skifte ut med noe nyere og mer effektivt, og spørsmålet er hva som er best: volt-sensitivt rele eller FET isolator?

 

Foreløpig tenker jeg på en av disse:

Victron Argo FET 100-2

BEP DVSR ladestrømsfordeler

 

Hva er fordeler/ulemper med disse produktene, og hvorfor bør jeg velge den ene løsningen foran den andre?

 



×
×
  • Create New...