Oddan Startet 4.Juni.2018 Del på Facebook Startet 4.Juni.2018 (redigert) Heisann. Er det noen med denne plotteren, eller lignende som får funksjonen: GUIDE TIL altså en auto rute funksjon til å funke? Har oppdatert firmware til siste versjon. Har kartpakken G2 Sognefjorden til Lista. Får følgende meldig når jeg prøver å velge GUIDE TIL Melding Autoveiledning kan ikke beregne rute. Er det noen innstillinger jeg overser? Redigert 4.Juni.2018 av Oddan Skrivefeil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 4.Juni.2018 Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 Opplever også dette av og til... virker som der kan ligge en max-begrensing i antall waypoint som må beregnes. Ser ut som hvis en velger en kortere rute (destinasjon), så funker det oftest. Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Oddan Svart 4.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 Funker ikke hos meg på en kort rett linje heller... Sitér dette innlegget Link to post
Turbåt Svart 4.Juni.2018 Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 Jeg har denne også og får av og til denne meldingen. Jeg har trodd og tror fortsatt at det har noe med grunner å gjøre. Altså at den gir opp å beregne om grunner må passeres. Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Oddan Svart 4.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 Får se hva som skjer neste gang. Andre med samme erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Oddan Svart 4.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 Ser de har skrevet noe om grunner etc ja.... kanskje sette mindre avstand til «land» og... http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-garmin-gpsmap-4010-guider-ganske-trygt Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 4.Juni.2018 Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 (redigert) Den meldingen kommer når du planlegger en rute som går igjennom farvann som plotter ikke "får lov til" å beregne, dvs utenfor sikkerhetsmarginen. Du har en del innstillinger på plotteren når det gjelder Guide To hvor du setter min dybde, avstand til land osv osv. For min egen del klarte den aldri å beregne fra hjemmehavna på Vallø siden innløpet er såpass smalt at det var i konflikt med sikkerhetsmarginen som gjaldt avstand til land. Så fort jeg lå på utsiden klarte den å beregne rute. Et annet eksempel er også at den aldri "tillot" å kjøre igjennom Sotekanalen pga av bredden. Redigert 4.Juni.2018 av BingoBonzo La til Sote-kanalen. (see edit history) Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Turbåt Svart 4.Juni.2018 Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 Godt skrevet @BingoBonzo. Dette er mine erfaringer også. Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Hulda Svart 4.Juni.2018 Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 Generelt sett har vel 4012 hjernekapasitet som en tørka rosin. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 4.Juni.2018 Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 10 minutes ago, Hulda said: Generelt sett har vel 4012 hjernekapasitet som en tørka rosin. Usikker på om dette er krenkende for rosinen eller Garmin Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Hulda Svart 4.Juni.2018 Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 Det er rosinen som burde føle seg støtt på mansjetten. Sitér dette innlegget Link to post
Oddan Svart 4.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 :) akkurat fått meg en 2011 Buster Magnum hvor denne var integrert, så får gjøre det beste ut av det :) Sitér dette innlegget Link to post
Turbåt Svart 4.Juni.2018 Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 Enig, det er en kjempefin plotter. Du kommer til å bli fornøyd. Klart det aller nyeste er enda bedre, men etter egen erfaring kommer du langt med 4012 Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Oddan Svart 4.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Juni.2018 Del på Facebook Svart 4.Juni.2018 Oddan skrev 19 minutter siden: :) akkurat fått meg en 2011 Buster Magnum hvor denne var integrert, så får gjøre det beste ut av det :) Det er klart. Man bruker hva man haver. Men hvordan rosinen greier å oppdatere i høy fart gjennom trange farvann er meg en gåte. For den har problemer å komme på rett kurs innen rimelig tid når Hulda stagvender. Men 4012 kom i en oppgradert versjon med øket regnekraft, det er snakk om 10-gangen. Håper du har den. Vår mer enn 15 år gamle Toshiba laptop kjører sokka av Garmin. Displayen er flott, utmerket på radar. Varmeavgivingen konkurerer med Adax'en vår. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.