Jump to content

Garmin 4012-Auto Guide

Oddan

Recommended Posts

Heisann.

Er det noen med denne plotteren, eller lignende som får funksjonen: GUIDE TIL 

altså en auto rute funksjon til å funke?

Har oppdatert firmware til siste versjon.

Har kartpakken G2 Sognefjorden til Lista.

Får følgende meldig når jeg prøver å velge GUIDE TIL

Melding

Autoveiledning kan ikke beregne rute.

Er det noen innstillinger jeg overser?

Redigert av Oddan
Skrivefeil (see edit history)

Den meldingen kommer når du planlegger en rute som går igjennom farvann som plotter ikke "får lov til" å beregne, dvs utenfor sikkerhetsmarginen. Du har en del innstillinger på plotteren når det gjelder Guide To hvor du setter min dybde, avstand til land osv osv. 

For min egen del klarte den aldri å beregne fra hjemmehavna på Vallø siden innløpet er såpass smalt at det var i konflikt med sikkerhetsmarginen som gjaldt avstand til land. Så fort jeg lå på utsiden klarte den å beregne rute.

Et annet eksempel er også at den aldri "tillot" å kjøre igjennom Sotekanalen pga av bredden.

Redigert av BingoBonzo
La til Sote-kanalen. (see edit history)

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Oddan skrev 19 minutter siden:

:)

akkurat fått meg en 2011 Buster Magnum hvor denne var integrert, så får gjøre det beste ut av det :)

Det er klart. Man bruker hva man haver. Men hvordan rosinen greier å oppdatere i høy fart gjennom trange farvann er meg en gåte. For den har problemer å komme på rett kurs innen rimelig tid når Hulda stagvender. Men 4012 kom i en oppgradert versjon med øket regnekraft, det er snakk om 10-gangen. Håper du har den. Vår mer enn 15 år gamle Toshiba laptop kjører sokka av Garmin. Displayen er flott, utmerket på radar. Varmeavgivingen konkurerer med Adax'en vår.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...