Jump to content

Edit History

Torsen67

Torsen67

Jeg har denne i min 2002, V70. 300.000km automat. Tåler en del juling den blokka, men er ikke alt omkringliggende riktig går det galt. Selvsagt ryker starter, dynamo, servopumpe etc etterhvert. Men motoren min bruker fortsatt ikke olje selv om det tikker litt mer i toppen enn før. I bilutgaven vet jeg at de hydrauliske ventilløfterne kan begynne å tikke kraftig etter en stund. Jeg har en som tikker kraftig. Fikk beskjed av Volvo at det skulle jeg ikke bry meg om. Var ikke verdt prisen å reparere dette. Bare å kjøre. Men dyser koster en legg og en arm. Men det gjør det vel på de fleste Volvo-motorer. Jeg vil tro en eldre D3 kan oppgraderes?

Jeg har ikke noe i mot Volvo Penta motorene, men kun menneskene som står bak. Overpriset og dårlig service på rep. "Her skal du ikke gjøre noe selv nei.." Laaange ventetider på rep etc. Det var den sommeren...

 

Min D2-55 er egentlig en Perkins motor. Har sjekket noen delepriser. 1/2 - 1/3 billigere på deler. Eks. stoppsolenoid Perkins: ca 800,-. Volvo Penta (Lasa) ca 2800,-.

 

NB: er det egr-ventil på eldre D3? I så fall, ville jeg fjernet denne hvis man ikke får feilmelding som går utover noe annet.

Torsen67

Torsen67

Jeg har denne i min 2002, V70. 300.000km automat. Tåler en del juling den blokka, men er ikke alt omkringliggende riktig går det galt. Selvsagt ryker starter, dynamo, servopumpe etc etterhvert. Men motoren min bruker fortsatt ikke olje selv om det tikker litt mer i toppen enn før. I bilutgaven vet jeg at de hydrauliske ventilløfterne kan begynne å tikke kraftig etter en stund. Jeg har en som tikker kraftig. Fikk beskjed av Volvo at det skulle jeg ikke bry meg om. Var ikke verdt prisen å reparere dette. Bare å kjøre. Men dyser koster en legg og en arm. Men det gjør det vel på de fleste Volvo-motorer. Jeg vil tro en eldre D3 kan oppgraderes?

Jeg har ikke noe i mot Volvo Penta motorene, men kun menneskene som står bak. Overpriset og dårlig service på rep. "Her skal du ikke gjøre noe selv nei.." Laaange ventetider på rep etc. Det var den sommeren...

 

Min D2-55 er egentlig en Perkins motor. Har sjekket noen delepriser. 1/2 - 1/3 billigere på deler. Eks. stoppsolenoid Perkins: ca 800,-. Volvo Penta (Lasa) ca 2800,-.



×
×
  • Create New...